Rossmann – franczyza. Czy warto otworzyć sklep sieci franczyzowej drogerii? Oferta Rossmann – asortyment, placówka i lokal

Patrycja Wroniarczyk
Najpopularniejszą drogerią w całej Polsce jest sieć Rossmann. Franczyza sprawia, że i ty możesz otworzyć własny punkt marki. Na czym to polega? Jak wygląda własny biznes w tym modelu? Sprawdź!
rossmann franczyza

Każdego dnia w drogeriach zakupy robi miliony klientów. Z tego powodu otwarcie własnego lokalu oferującego produkty tego typu może okazać się strzałem w dziesiątkę. Z poniższego artykułu dowiesz się, w jaki sposób otworzyć własną drogerię, czy warto i co trzeba mieć na start w przypadku drogerii Rossmann. Franczyza bez tajemnic!

Czym jest franczyzowy model biznesu?

To atrakcyjna forma współpracy dwóch niezależnych jednostek. Łączą się one umową franczyzową, która polega na udostępnieniu przez franczyzodawcę firmowego know-how, narzędzi do prowadzenia biznesu i wizerunku silnej marki. Natomiast przedsiębiorcy mogą wykorzystywać te środki w zamian za opłacanie prowizji od przychodów. To forma działalności, którą śmiało można określić mianem win-win. Przedsiębiorca najczęściej musi ponieść opłatę licencyjną i wkład własny, natomiast właściciel franczyzy często oferuje wsparcie w znalezieniu lokalu, zaopatrzenie sklepu i szkolenia.

Franczyza – Rossmann. Na czym polega?

W Polsce znajduje się prawie 1600 placówek Rossmann, a w 2019 roku firma osiągnęła przychody w wysokości prawie 9 miliardów złotych. Do tego przedsiębiorstwo stale pragnie się rozwijać. Na stronie internetowej możemy znaleźć informacje o poszukiwaniu lokali użytkowych pod drogerie Rossmann. Franczyza to tylko jedna z ofert marki – istnieje jeszcze możliwość sprzedaży nieruchomości lub jej wynajmu.

Rossmann, czyli silna marka na polskim rynku

Pierwszy sklep sieci został w Polsce otwarty w 1993 roku. Jednak siedziba w naszym kraju, magazyn główny oraz spółka Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska powstały dopiero w 2012 roku. Aktualnie firma posiada prawie 1600 sklepów i przychody liczone w miliardach. To rentowna w stosunkowo bezpieczna firma, z którą warto nawiązać współpracę.

Jakie sieci drogerii oferują model franczyzowy?

W Polsce przemysł drogeryjny i kosmetyczny rozwija się bardzo dynamicznie. Z tego powodu coraz więcej firm kosmetycznych oferuje swoim współpracownikom franczyzę jako model biznesowy. Najpopularniejsze z nich to m.in.:

  • Rossmann;
  • Douglas;
  • Mydlarnia u Franciszka;
  • Drogerie Natura;
  • Drogerie Jawa;
  • Biały Jeleń;
  • Hebe;
  • Ziaja;
  • Yves Rocher;
  • Neonail.

Jak otworzyć własną drogerię?

Przede wszystkim należy dysponować środkami własnymi w wysokości koło 200 tysięcy złotych na start z siecią Rossmann. Franczyza to także koszty związane z opłatą licencyjną i prowizją od uzyskanych przychodów. Każdy franczyzobiorca powinien posiadać również umiejętności zarządzania zespołem, W dzisiejszych czasach jest dużo popyt na produkty kosmetyczne, więc otwarcie własnej drogerii pod szyldem znanej marki może okazać się dochodowym i rentownym biznesem.

Oferta Rossmann dla franczyzobiorców

Sieć drogerii Rossmann jest jedną z największych firm oferujących swoje usługi w Polsce. Z tego powodu warto zainteresować się prowadzeniem własnej działalności gospodarczej pod szyldem tej marki. Sklepy kosmetyczne najczęściej znajdują się w atrakcyjnych lokalizacjach, takich jak galerie handlowe, centra miast i tym podobne; podobnie punkty Rossmann. Franczyza daje możliwość korzystania z firmowego know-how, licznych szkoleń i narzędzi biznesowych. Sieć Rossmann oferuje również strategie biznesowe, które są już sprawdzone na rodzimym rynku.

Czy sieć pomaga znaleźć lokal?

Każda nieruchomość, która ma być przeznaczona na ewentualną drogerię, powinna mieć powierzchnię minimum 100 metrów kwadratowych i znajdować się w mieście o zaludnieniu co najmniej 7000 osób. Sieć wymaga, by placówka znajdowała się przy ruchliwej ulicy, w centrum miasta lub w galerii handlowej. Budynek i lokalizacja zawsze jest zatwierdzana przez firmę Rossmann SDP, a w określonych przypadkach oferuje również wsparcie w znalezieniu odpowiedniego lokalu. Budynek musi spełniać wymagania przeciwpożarowe i sanitarne. Do tego powinien mieć odpowiednie oświetlenie i wyposażenie, które jest dostarczane przez franczyzodawcę.

Co wpływa na sprzedaż kosmetyków w sklepie?

Każdy przedsiębiorca, który chce mieć własną drogerię, powinien liczyć się z konkurencją i zmiennością przychodów w drogerii Rossmann. Franczyza będzie udana, jeśli wiesz, co wpływa na sprzedaż w danej placówce. Ogromną rolę odgrywa lokalizacja. Jeśli twój lokal znajdować się będzie w ruchliwym miejscu, możesz być spokojny o przychody. Warto również budować zgrany zespół i oferować atrakcyjne promocje. W efekcie możesz uzyskać przychody nawet rzędu kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie.

W dzisiejszych czasach każdy może stać się właścicielem znanego sklepu z kosmetykami, takiego jak Rossmann. Franczyza daje obecnie wiele możliwości, przez co wystarczy dysponować środkami na wkład własny i zarządzać własną działalnością gospodarczą.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Related Posts