Z czego wynika popularność zagranicznych produktów?

Patrycja Wroniarczyk
Zagraniczne produkty często z góry traktowane są jako produkty lepsze, lepszej jakości. Wynika to z kilku czynników. Jeden z nich dotyczy oczekiwań, jakie zagraniczny – zwykle zachodni – konsument ma względem producentów. Poza tym, za lepszą jakością kryje się też nowoczesność. Jak wygląda kwestia wyższości produktów zagranicznych na tle takich towarów, jak kosmetyki czy chemia gospodarcza? Odpowiadamy!
Dlaczego chemia niemiecka cieszy się popularnością na rynku?

Dlaczego zagraniczne produkty są popularne?

Wiele osób wychodzi z założenia, że produkt zagraniczny będzie produktem lepszym. Doceniamy między innymi wyższość szwajcarskich zegarków czy niemieckich samochodów, z góry zakładając, że ich jakości możemy zaufać w ciemno. Podobnie wygląda ta kwestia w przypadku innych towarów, w tym preparatów chemicznych. Popularność zagranicznych kosmetyków czy chemii gospodarczej wynika w głównej mierze z przeświadczenia, że towary przeznaczone na zachodni rynek mają wyższą jakość. Jednak hurtownia chemii niemieckiej czy innej chemii zachodniej często nawiązuje z przedsiębiorcami stałą współpracę, a to oznacza, że oferowane przez zachodnich producentów towary nie tylko wydają się lepsze, ale też faktycznie takie są – nie rozczarowują klientów swoją jakością, a ci regularnie wracają po sprawdzony produkt. Co więc w praktyce kryje się za ich wyższością?

Co sprawia, że zachodnie produkty mają lepszą jakość?

Polski konsument za pierwszym razem sięga po zagraniczny produkt, będąc przekonanym o jego jakości na podstawie powszechnych opinii. Później jego oczekiwania zostają zweryfikowane w praktyce, ale bardzo często skutkują przywiązaniem się do danego produktu i dokonywaniem regularnych zakupów sprawdzonego preparatu czy kosmetyku. Dlaczego? Zachodnia jakość broni się sama. Na przykładzie chemii gospodarczej oferowanej przez jedną z hurtowni zagranicznych, dostępnej pod adresem https://b2b.europedg.pl/,można wywnioskować, że zachodnie produkty są:

  • bardziej wydajne, czyli mocniej skoncentrowane,
  • skuteczniejsze w działaniu, a przy tym delikatniejsze, bardziej ekologiczne, bezpieczniejsze np. dla alergików,
  • bardziej ekonomiczne, ponieważ mają przystępną cenę, a działają efektywniej.

Klienci lubią je za niezawodność działania, ale także za praktyczne opakowania czy przyjemny zapach. Jeśli zaś chodzi o to, dlaczego zachodnie produkty są w stanie spełniać tak wygórowane oczekiwania, to odpowiedź na to pytanie stanowi odniesienie do takich czynników jak:

  • nowoczesny proces produkcyjny,
  • wykorzystanie wysokiej jakości składników,
  • opracowywanie formuł z myślą o skuteczności, ekologii, ochronie powierzchni czy delikatnej skóry.

Stosunek jakości do ceny

Szukając odpowiedzi na pytanie: “Dlaczego zagraniczne produkty cieszą się dużą popularnością?”, nie można nie odnieść się do relacji jakość-cena. Z reguły przyjmuje się, że za lepszą jakość trzeba zapłacić więcej. W przypadku zagranicznych środków chemicznych zasada ta nie znajduje jednak zastosowania. Biorąc pod uwagę skuteczność działania i wydajność preparatów zachodnich, można pokusić się o stwierdzenie, że są one bardziej ekonomiczne w zakupie niż ich teoretycznie tańsze odpowiedniki. Łatwo dostrzec tę korzyść na przykładzie proszków czy płynów do prania. Już niewielka miarka dobrej jakości preparatu jest w stanie skutecznie doprać i odświeżyć odzież. Jednocześnie, wiele zachodnich produktów tego typu będzie dodatkowo pielęgnowało tkaninę, odnawiało jej kolor, zmiękczało i nadawało ładny zapach. To sprawia z kolei, że konsument nie musi kupować dodatkowo płynu do płukania czy wybielacza, a zatem oszczędza, bez rezygnowania z doskonałych rezultatów.

Szeroki wybór

Popularność zagranicznych produktów może wynikać również z ich różnorodności i szerokiego asortymentu znanych producentów. Często proponują oni swoim stałym klientom nowe rozwiązania, które wprowadzają powiew świeżości do rutyny związanej z domowymi obowiązkami, co również okazuje się bardzo dużą zaletą zachodnich towarów. Nowy zapach, innowacyjna technologia, praktyczniejsze opakowanie – wszystko to sprawia, że klienci chętnie sięgają po nowości, nie bojąc się rozczarowania ich jakością.

Materiał promocyjny.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts

Catering dietetyczny w modelu franczyzowym – czy istnieje?

Catering dietetyczny stał się popularnym rozwiązaniem dla osób, które chcą zadbać o swoje zdrowie i utrzymać odpowiednią dietę. Dostarczanie świeżych, zbilansowanych posiłków bez konieczności gotowania to wygodne rozwiązanie dla zapracowanych osób. Ale czy taki rodzaj usługi może być dostępny w modelu franczyzowym? Czy istnieje możliwość, że firma cateringowa oferująca zdrowe posiłki może funkcjonować jako franczyza? W tym artykule przeanalizujemy tę koncepcję i dowiemy się, czy istnieją firmy oferujące catering dietetyczny w formie franczyzy.
Patrycja Wroniarczyk
Czytaj więcej

Czym są materiały POS?

Osobom, które nigdy nie spotkały się z tym pojęciem, zapewne określenie "materiały POS" nic nie mówi. Okazuje się, że jest ono popularniejsze, niż nam się wydaje i mamy z nim styczność na co dzień. W tym poradniku postaramy się przybliżyć czym są materiały POS, jakie są ich rodzaje, jaką rolę odgrywają oraz jakie mają wady i zalety.
Patrycja Wroniarczyk
Czytaj więcej

Wynajem długoterminowy samochodu dla firm – na czym polega?

Posiadanie własnej floty samochodowej jest codziennością niemal każdej współczesnej firmy. Auta firmowe można zarówno kupić na własność, jak i pozyskać je w ramach leasingu lub wynajmu długoterminowego. To ostatnie rozwiązanie zyskuje na popularności w ostatnich latach, gdyż z jego wykorzystaniem wiąże się całkiem sporo, istotnych szczególnie z punktu widzenia przedsiębiorstw zalet. Sprawdźmy, na czym właściwie polega ta usługa i jak za jej pomocą można ułatwić sobie zarządzanie firmową flotą samochodową!
Avatar
Czytaj więcej