Czy opłacalnym biznesem jest drogeria? Franczyza w świecie beauty

Patrycja Wroniarczyk
Prowadzenie biznesu w branży beauty ma wiele zalet. Zawsze popularna będzie drogeria, franczyza sama w sobie może zawsze liczyć na klientów. Zwłaszcza, że daje możliwość rozwoju i unikania błędów początkujących przedsiębiorców.
drogeria franczyza

Czym jest franczyza?

Franczyza to system sprzedawania usług i towarów i współpracy między firmami, które są niezależne od siebie finansowo i prawnie. W umowie są dwie strony: franczyzodawca i franczyzobiorca. Pierwszy jest odpowiedzialny za udostępnienie konceptu biznesowego, a druga to przedsiębiorca, który korzysta z pomysłu za opłatę wstępną, a potem procent od sprzedaży.

Dlatego opłacalna jest w założeniu drogeria, franczyza pozwala nam na otworzenie sklepu w branży beauty we współpracy ze znanymi markami.

Przykłady drogerii franczyzowych

Wśród takich drogerii działających na terenie naszego kraju, można wymienić m.in.: Hebe, Drogeira Natura, Rossmann, Douglas, Drogeria Jawa, Yves Rocher. Znajdziemy tez mniejsze firmy kosmetyczne, jak choćby Mydlarnia u Franciuszka, Biały Jeleń, Ziaja, Inglot, Semilac i Neonail.

Dlaczego warto otworzyć drogerię?

Szampony, odzywki, pasty do zębów i wszelkie kosmetyki są nam wciąż potrzebne. Dlatego właśnie świetnym pomysłem jest drogeria, franczyza daje nam dodatkowo większe pole do popisu. Wciąż jest spory popyt na poszczególne produkty pielęgnacyjne i makijażowe. A franszyza daje nam dodatkowo możliwość większego rozwoju, od początku możemy mieć sporą ofertę przeznaczoną dla klientów. Poza tym będziemy przedstawiać się pod szyldem znanej marki, co tym bardziej wspomoże nasz rozwój. Po naszej stronie pozostaje jeszcze zadbanie o wysoką jakość i profesjonalną obsługę.

Więcej na temat past do zębów i zabiegów dentystycznych przeczytasz w serwisie Dentinfo.

Drogerię możemy otworzyć zarówno w dużym miejsce, jak i małej miejscowości. Wtedy mierzymy się z mniejszą konkurencją. A przecież produktów kosmetycznych potrzebujemy każdy. Dzięki temu mamy szansę na wielu stałych klientów.

Warto inwestować w taki biznes jak własna drogeria, gdyż poza kosmetykami możemy oferować suplementy diety oraz zdrową żywność. Każdy produkt zwiększa ilość naszych klientów, którzy będą do nas wpadać i korzystać z naszych towarów.

Wymagania dotyczące prowadzenia drogerii

Najważniejsze jest znalezienie odpowiedniego lokalu, w którym może działać swobodnie drogeria. Jego powierzchnia nie powinna być mniejsza niż 100m2 w małym mieście, a w większym to nawet 200-300 m2. Dzięki temu będziemy mieć wystarczającą przestrzeń na towary potrzebne klientom.

Jeśli wybieramy popularną lokalizację, szukajmy lokalu przy ruchliwych ulicach, centralnych, reprezentacyjnych miejscach jak np. galerie handlowe. Każda lokalizacja powinna być zatwierdzona przez firmę, z którą podpisujemy umowę. Musimy zadbać o to, by budynek spełniał wymagania sanitarne, przeciwpożarowe. Istotne jest to, by było w nim dobre oświetlenie i wyposażenie. Nie musimy tez martwić o produkty, które będzie oferować nasza drogeria, franczyza bowiem jest wyposażana zawsze przez firmę franczyzodawcy. Ona też jest odpowiedzialna za stworzenie odpowiedniego projektu drogerii.

Podczas zgłoszenia firma sprawdza także nasza zdolność do prowadzenia biznesu. Upewnia się, że miejsce jest odpowiednie na drogerię, że mamy odpowiednie fundusze, ale także predyspozycje do tego typu biznesu. Koszty działalności mogą wynosić od kilkudziesięciu do nawet kilkuset tysięcy złotych. Zanim się na to zdecydujemy, musimy to dobrze przemyśleć.

Podsumowanie

Bez względu na to, czy chcielibyśmy założyć firmę w małej miejscowości czy w dużym mieście, możemy być pewni, że drogeria tam się przyda. Każdy bowiem potrzebuje dostępu do kosmetyków ulubionej marki, a także podstawowych produktów higienicznych.

Franczyza daje nam wiele. Chociaż koszty nie są zbyt małe, to z czasem zaczną się one zwracać z naddatkiem. Franczyzodawca zadba o to, by nie brakowało nam produktów, które będziemy mogli zaoferować klientom.

Po naszej stronie pozostaje zadbanie o klienta. O to, by był zadowolony z jakości produktów, jakie mu sprzedajemy, ale także z jakości obsługi. Ogromną szansę rozwoju daje nam drogeria, franczyza za to pozwala zyskiwać kolejnych klientów.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts

Wynajem długoterminowy samochodu dla firm – na czym polega?

Posiadanie własnej floty samochodowej jest codziennością niemal każdej współczesnej firmy. Auta firmowe można zarówno kupić na własność, jak i pozyskać je w ramach leasingu lub wynajmu długoterminowego. To ostatnie rozwiązanie zyskuje na popularności w ostatnich latach, gdyż z jego wykorzystaniem wiąże się całkiem sporo, istotnych szczególnie z punktu widzenia przedsiębiorstw zalet. Sprawdźmy, na czym właściwie polega ta usługa i jak za jej pomocą można ułatwić sobie zarządzanie firmową flotą samochodową!
Avatar
Czytaj więcej