Standy reklamowe to skuteczny sposób na przyciągnięcie nowego klienta

Patrycja Wroniarczyk

Co to jest stand reklamowy?

Jest to tradycyjna i powszechna forma reklamy, której celem jest prezentowanie towarów lub usług. Stojaki reklamowe nie mają ujednoliconych wymiarów czy kształtów. Wygląd w dużej mierze zależy od wymagań, jakie stawia klient. W pełni spersonalizowane reklamy zewnętrzne w formie stojaków przyciągają klientów swoimi bardzo oryginalnymi kształtami, które mają za zadanie eksponować cechu reklamowanego produktu. Stand lub ekspozytor bardzo często zawiera tematyczne zdobienia i logo firmy.

W jaki sposób można wykorzystać standy reklamowe?

Standy reklamowe, które są wykonane estetycznie, nie tylko doskonale eksponują produkt, ale także podnoszą renomę firmy. Reklama jest bez wątpienia jedną z podstaw rozwijania biznesu. Standy i stojaki to reklamy typu BTL (ang. below the line), czyli takie, które są realizowane poza środkami masowego przekazu. Równie dobrze tradycyjne metody przekazu reklamowego mogą wspierać inne działania marketingowe w środkach masowego przekazu.

Jak wykonuje się standy reklamowe krok po kroku?

Wykonanie standu reklamowego zazwyczaj zaczyna się od projektu. Projekt można wykonać własnoręcznie lub zlecić go wraz z wytycznymi zewnętrznej firmie, która posiada doświadczonych projektantów. Na tym etapie warto znać możliwości, jakie oferuje firma wykonująca tego rodzaju reklamy, ponieważ może być to istotne ze względu charakter standu reklamowego. Im bogatsze zaplecze technologiczne posiada firma, tym więcej możliwości. Trwały stand reklamowy musi być wykonany z wysokiej jakości materiałów i wyróżniać się solidnym wykonaniem.

Przed zleceniem projektu stojaka reklamowego zdecyduj jakie produkty będzie on eksponował. Być może wystarczy zaopatrzyć się w produkt wykonany z tektury. Są to tańsze alternatywy do produktów wykonanych z drewna, tworzyw sztucznych lub metalu.

Warto brać pod uwagę samo zdobienie i treści na standzie. Jeżeli chcemy mieć nie tylko trwały środek reklamowy, ale także uniwersalny, to unikajmy umieszczania na nim informacji, które nie będą spójne z eksponowaną ofertą. Minimum informacji na samym standzie sprawi, że będzie on wielokrotnego użytku. Należy mieć na uwadze, aby materiały reklamowe niosły jasny przekaz marketingowy.

Kiepskie dobranie materiałów, kolorów czy kroju pisma może wywołać efekt odwrotny do zamierzonego. Dlatego warto zasięgnąć pomocy doświadczonej osoby.

Ekspozytory reklamowe i ich zalety

Standy reklamowe mają liczne zalety względem innych tradycyjnych form reklamy. Przede wszystkim są trwałe i mogą być eksponowane na zewnątrz, dzięki czemu jeden stojak ma szansę zobaczyć nawet setki tysięcy osób w zależności od miejsca ekspozycji. Inwestycja w taką formę reklamy zwraca się dużo szybciej niż reklama w internecie, czy ulotki, które są nietrwałe.

Stojaki reklamowe są wytrzymałe

Aby stojak reklamowy w 100% pełnił swoją rolę skutecznie, to musi być wykonany z materiałów, które będą stawiały czoła warunkom atmosferycznym na zewnątrz. Obecnie firmy posiadające wieloletnie doświadczenie wykorzystują do produkcji mnóstwo różnych materiałów takich jak szkło akrylowe, pleksi, materiały drewniane i drewnopochodne. W ofercie firmy Brosso https://brosso.pl/stojaki-standy-reklamowe-i-ramki-na-zdjecia/ znajdziemy dodatkowo materiały takie jak sklejka, czy płyty MDF.

standy i stojaki reklamowe produkcji Brosso.pl

Estetyczne stojaki reklamowe to skuteczna reklama

Estetycznie wykonany stand reklamowy to klucz do zwiększenia grona klientów. Obecnie zamawiając taką formę reklamy, ogranicza Cię tylko wyobraźnia. Standy mogą przybierać najróżniejsze formy, dzięki czemu mogą one zostać w pełni dostosowane do produktów, które będą eksponowały.

Stojaki reklamowe są uniwersalne

Stojaki reklamowe mogą być wykonane w taki sposób, aby łatwo było zmieniać na nich eksponowane produkty. Tego rodzaju ekspozytory z pewnością przydadzą się w niejednym sklepie, który posiada zdywersyfikowaną ofertę.

Stojaki reklamowe to nie tylko domena sklepów stacjonarnych. Na taką formę reklamy decydują się także:

  • muzea,
  • urzędy,
  • placówki oświatowe,
  • placówki medyczne,
  • firmy reklamujące się na targach – tutaj ciekawym rozwiązaniem są standy tekturowe i ścianki reklamowe, które wzajemnie się uzupełniają,
  • firmy z branży usługowej.

Czym kierować się podczas wyboru stojaka reklamowego?

Przed zamówieniem standów reklamowych w zewnętrznej firmie upewnij się, że firma:

  • jest w stanie wykonać spersonalizowany projekt,
  • posiada niezbędne materiały, które zapewnią trwałość i stworzą stabilne standy,
  • posiada doświadczenie poparte licznymi realizacjami,
  • posiada zaplecze technologiczne, pozwalające na tworzenie standów reklamowych według Twojego projektu,
  • w przypadku kiedy nie posiadasz gotowego projektu, upewnij się, że w firmie znajduje się osoba, która fachowo doradzi i zaprojektuje ekspozytor reklamowy według Twoich wytycznych.

Podsumowanie

W obecnych internet, radio oraz telewizja są środkami masowego przekazu, które są chętnie eksploatowane jako kanał marketingowy. Mimo to, postawienie na stojaki reklamowe może okazać się strzałem w dziesiątkę, ponieważ dzięki nim w krótkim czasie reklama jest eksponowana wielu osobom. Jest to niezwykle trwały i czytelny sposób na reklamowanie się. Jest to doskonała alternatywa dla wielu innych metod marketingowych takich jak np. ulotki, które są nietrwałe. Jeżeli forma standu jest wykonana w estetyczny i atrakcyjny sposób, to z pewnością zainteresuje ona wielu potencjalnych klientów do szerszego zapoznania się z Twoją ofertą.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts