Lidl – franczyza. Sprawdź, jaką ofertę współpracy daje ten sklep i czy można liczyć na dołączenie do sieci franczyzowej?

Patrycja Wroniarczyk
Jeżeli zastanawiasz się, czy w Lidl franczyza jest możliwą formą współpracy, to niestety się rozczarujesz, ponieważ ta marka nie daje takiej opcji. Zobacz jednak, jakie inne możliwości współpracy możesz podjąć.
lidl franczyza

Większość popularnych marketów oferuje naprawdę korzystne formy współpracy, na których franczyzobiorca może sporo zarobić. Jest to zresztą bardzo popularna forma prowadzenia biznesu, która nie wymaga tak dużych nakładów pracy i finansowych, jak otworzenie własnej działalności. Dziwić może fakt, że w Lidl franczyza nie jest dostępna. Na czym więc polegają różne opcje współpracy z dużymi firmami?

Własny biznes we współpracy z dużą firmą

Nawiązanie współpracy z potężną marką, tworzącą sieć obecną w całej Polsce, może być naprawdę świetną inwestycją. Mnóstwo sklepów i restauracji oferuje takie rozwiązanie. Od wielu lat coraz bardziej się to rozwija, a najbardziej znanym pierwowzorem na świecie była restauracja McDonald’s. W Polsce również to ta marka pierwsza wkroczyła z takim rozwiązaniem, a obok niej obecne były takie marki, jak Mr Hamburger czy Yves Rocher.

Na przestrzeni lat przybywa tego rodzaju firm współpracy. W 2020 roku było ponad 1300 takich sieci, zaś jeśli chodzi o liczbę placówek to sięgnęła ona imponujących 83 tysięcy. Oznacza to, że Polacy bardzo chętnie sięgają po biznes wsparty przez dużą markę. Nie jest to nic zaskakującego, biorąc pod uwagę fakt, że pomoc ze strony franczyzodawcy bywa ogromna. Oczywiście na początek franczyzobiorca musi zainwestować sporą sumę, sięgającą nawet kilkuset tysięcy złotych (w zależności od typu lokalu, rodzaju działalność itp.). Tym niemniej franczyzodawca daje szyld, będący znakiem rozpoznawczym, który od razu przyciąga klientów. Gotowy jest także cały koncept i strategia marketingowa, w związku z czym przedsiębiorca nie musi obawiać się, że nie podoła promocji.

Lidl franczyza – jakie opcje są możliwe?

Jak zostało wspomniane we wstępie, sklep ten nie oferuje tego modelu współpracy. W Polsce działa on nieprzerwanie od 2002 roku, a więc jest na rynku już 20 lat. Liczba sklepów jest szacowana na około 800. Wydaje się, że to imponujący wynik, ale z drugiej strony jeśli podzieli się to przez wszystkie miasta w Polsce, pierwsze wrażenie znika. Dlaczego więc sieć ta nie chce rozpocząć działania z franczyzobiorcami? Tego w zasadzie nie wiadomo. Przedstawiciele marki nigdy nie wypowiedzieli się na ten temat, nie zanosi się też, żeby w tej kwestii się coś zmieniło. Pewnym sygnałem może być jednak to, że za granicą zaczęły powstawać sklepy Lidl Convenience. Co prawda w Polsce nic nie mówi się o takich planach, ale być może jest na to perspektywa w ciągu kolejnych lat?

Jak inaczej można współpracować z tym marketem?

Jak podkreśla sama firma, stara się ona, by jej markety były dostępne w każdej lokalizacji, zarówno w budynkach wolnostojących, jak i w centrach handlowych. W związku z tym potrzebuje ona powierzchni magazynowych i sklepowych na terenie całej Polski. Poza tym spółka poszukuje też niezabudowanych i zabudowanych działek do wynajęcia, dzierżawy lub zakupu. Jest to pewne pole do współpracy z firmą. Stawia ona jednak kilka wymagań. W bezpośrednim sąsiedztwie musi być minimum 5 tysięcy mieszkańców, zaś w okolicy – minimum 15 tysięcy mieszkańców. Oprócz tego przy lokalu musi znajdować się co najmniej 120 miejsc parkingowych. W celu stworzenia sklepu wymagana jest powierzchnia 1000–1400 metrów kwadratowych. Działka z kolei musi mieć co najmniej 6 tysięcy metrów kwadratowych. 

Kolejnym wymogiem jest bliskość miasta lub aglomeracji, a także dobre połączenie komunikacyjne, w tym to dla samochodów osobowych i to związane z komunikacją miejską. Plusem będzie też nieduża odległość od miejsc usług kurierskich i pocztowych. Nie są to wszystkie warunki. Market określa je szczegółowo na swojej stronie internetowej. 

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Related Posts