Franczyza – sklep rowerowy. Czy to opłacalna inwestycja?

Patrycja Wroniarczyk
Jednym ze sposobów prowadzenia działalności gospodarczej, polegającym na współpracy między dwoma podmiotami, z których jeden cieszy się już pewną renomą, jest franczyza. Sklep rowerowy może być pomysłem na dochodowy biznes. Sprawdź dlaczego!
franczyza sklep rowerowy

Jeśli szukasz pomysłu na biznes, chcesz być niezależny, ale nie masz pomysłu na własny interes, weź pod uwagę franczyzę. Otrzymasz gotowy przepis na sukces – sporą dawkę wiedzy, renomę, prawo do korzystania z ogólnie znanego logo, a nawet nazwy. Jednym słowem będziesz współtworzył istniejącą już markę. Od ciebie zależy, jak to wykorzystasz. Czy dobrym pomysłem jest franczyza? Sklep rowerowy to coś, co przyniesie ci zysk? Przeczytaj, czy warto inwestować w branżę rowerową!

Franczyza – sklep rowerowy. Opłacalna inwestycja

Rower nie traci na popularności. Wręcz przeciwnie, jest coraz bardziej promowany jako alternatywny środek transportu. Jeżdżąc na rowerze, podążasz za modą, jesteś eko, chronisz środowisko, a jednocześnie dbasz o zdrowie i kondycję. Gdy zbliża się sezon, niejeden dobry sklep rowerowy przeżywa oblężenie.

Zalety rowerów

Dla wielu osób podróż rowerem to sposób na szybsze dotarcie do celu, bez konieczności stania w korkach i tracenia czasu na szukanie miejsca parkingowego. Rower jest też ekonomiczny, co przy rosnących cenach paliw, może okazać się kolejnym ogromnym atutem jednośladów. Rosnące zainteresowanie kupnem roweru można było zaobserwować w czasach pandemii koronawirusa. Życie pokazało, że jednak warto mieć w domu swoje dwa kółka.

Pomysł na biznes rodzi się z potrzeb odbiorcy

Sukces każdego biznesu oparty jest na potrzebach rynku – jest popyt, będzie podaż. Z badań przeprowadzanych przez Polskie Stowarzyszenie Rowerowe wynika, że liczba osób wybierających rower jako środek transportu lub formę aktywności fizycznej, stale rośnie. Tym samym wzrasta sprzedaż rowerów, a sklepy odnotowują coraz lepsze wyniki. Prognozy na kolejne lata są obiecujące, pokazują bowiem, że trend ten będzie się utrzymywał.

Czy warto pomyśleć o franczyzie, czy lepiej otworzyć swój sklep od podstaw?

Dobrze jest uświadomić sobie, że model franczyzowy ma swoje zalety. Przede wszystkim franczyzobiorca nie naraża się na tak duże ryzyko, jak w przypadku otwierania własnego sklepu rowerowego. Franczyzodawca daje nie tylko prawo do korzystania z marki, ale udostępnia niezbędne narzędzia i dzieli się wiedzą i doświadczeniem, jak skutecznie sprzedawać. Niewątpliwie tego rodzaju działalność oznacza dużo łatwiejszy start.

Franczyza – sklep rowerowy jak własny biznes

Franczyza sklepu rowerowego może być dobrym pomysłem na opłacalną inwestycję. Może być odpowiedzią na potrzeby społeczeństwa, które coraz mocniej reaguje na nawoływanie do bycia ekologicznym i oszczędnym. To opcja dla osób, które boją się ryzyka lub mają niedostateczną wiedzę i doświadczenie, żeby stworzyć własną markę. 

W asortymencie sklepu mogą znaleźć się rowery górskie, rowery miejskie i rowery trekkingowe, a także niezbędne akcesoria do jednośladów. Dobrym pomysłem jest otwarcie sklepu wraz z serwisem rowerowym.

Jednym z dobrych rozwiązań biznesowych jest franczyza. Sklep rowerowy może być strzałem w dziesiątkę przy obecnych cenach paliwa i modzie na zdrowy tryb życia. W Polsce funkcjonuje kilka sieci sklepów oferujących franczyzę rowerową. Poza tradycyjnymi jednośladami oferują również rowery elektryczne, hulajnogi, a także skutery.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts