Jak wygląda w SFD franczyza? W jaki sposób otworzyć sklep stacjonarny? Zobacz, co oferuje sieć

Patrycja Wroniarczyk
W SFD franczyza działa już od kilku lat i cieszy się popularnością. Marka dawno zdobyła zaufanie klientów, więc lokalny punkt ma duże szanse na wybicie. Zanim zdecydujesz się na współpracę, dowiedz się najważniejszych rzeczy.
sfd franczyza

Franczyza od lat rozwija się na rynku polskim, a przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z jej możliwości. Jedną z popularniejszych jej opcji jest sprzedaż. Warto też dodać, że świadomość zdrowia stale rośnie, stąd też mnóstwo ludzi sięga po różnego rodzaju specyfiki, które to zdrowie wspierają. Jeśli chodzi o SFD franczyza jest tu niezwykle popularna, a franczyzobiorców przybywa.

Czym jest SFD?

Spółka ta jest właścicielem dużego internetowego sklepu z suplementami oraz odżywkami. Aktualnie firma ta posiada kilkadziesiąt lokali franczyzowych. Współpracuje z partnerami polskimi oraz zagranicznymi, od których uzyskuje różnego rodzaju produkty dietetyczne i sportowe. To od tej marki wywodzą się produkty ALLNUTRITION oraz SFD NUTRITION.

W sklepie dostępne nie tylko preparaty typu kreatyna, białko, przedtreningówki, aminokwasy czy wszelkie odżywki, ale także suplementy diety wspierające funkcjonowanie całego organizmu. Przykładem mogą być preparaty poprawiające odporność, uzupełniające niedobory czy też żywność dietetyczna i tak zwane super foods.

Oprócz tego w sklepie znajdują się ubrania treningowe dla kobiet i mężczyzn oraz wszelkie akcesoria sportowe. Tak szeroki asortyment powoduje, że każdy klient znajdzie coś dla siebie, a to zwiększa jeszcze bardziej popularność sklepu.

Czym jeszcze charakteryzuje się spółka? W swoim asortymencie posiada ona kilka tysięcy pozycji. Przede wszystkim działa tu sprzedaż internetowa, ale coraz większy nakłady są przeznaczane na sprzedaż w punktach. Jak widać, działalność jest naprawdę szeroka, co dla franczyzobiorcy jest pozytywną informacją. Dzięki temu bowiem wiadomo, że sieć się rozwija i ciągle się promuje, zdobywając zaufanie klientów. To wszystko przekłada się też na lokalny, własny biznes każdego franczyzobiorcy.

Kiedy powstał pierwszy lokal?

Pierwszy partnerski sklep tej firmy powstał w 2017 roku w Warszawie obok siłowni, co z pewnością od razu wpłynęło na duży ruch. Po tym otwarciu firma, zachęcona opiniami klientów i pozytywnym odbiorem zdecydowała się na rozpoczęcie współpracy franczyzowej.

W ten sposób marka wyszła naprzeciw oczekiwaniom osób, które myślały o własnej działalności w branży fitness, ale nie chciały decydować się na rozwijanie firmy od zera. Dzięki takiej współpracy utrzymana jest jednolita strategia wszystkich punktów. Poza tym franczyzobiorca może liczyć na olbrzymie wsparcie. Firma wiedziała więc, jak zachęcić partnerów do wspólnego działania, a jednocześnie jak korzystnie wpłynąć na rozwój marki.

Od razu przy otwarciu pierwszych sklepów firma założyła, że ceny produktów w obiekcie stacjonarnym będą takie, jak w sprzedaży internetowej, co nie wpływa na marżę partnera.

Należy zwrócić uwagę na jeszcze jedną kwestie. Niektóre punkty sprzedażowe pełnią także miejsca odbioru paczek, dla których dostawa jest darmowa.

SFD – franczyza i korzyści jakie niesie

Spółka stara się nieustannie zachęcać potencjalnych franczyzobiorców do współpracy. Co prawda około 70% sprzedaży realizuje ona przez stronę internetową, aczkolwiek lokalne sklepy, zlokalizowane między innymi w galeriach, stają się coraz popularniejsze i przynoszą zyski. Dodatkowo taka sprzedaż umożliwia zakupy osobom, które nie robią zakupów przez Internet. Obecnie sklepy marki są rozlokowane w zasadzie w całej Polsce, a w większych miastach znajduje się nawet po kilka takich lokali. Patrząc na mapę widać jednak, że rynek w żadnym województwie nie jest jeszcze przesycony, co daje duże możliwości ewentualnemu franczyzobiorcy, niezależnie od lokalizacji.

Na współpracę z tą firmą często decydują się osoby, które wcześniej korzystały z produktów marki i dobrze je znają. W związku z tym praca stała się pasją, a spółka zyskuje naprawdę wartościowych partnerów. Franczyzobiorca otrzymuje przede wszystkim „know-how”, czyli wiedzę o tym, jak działać i sprzedawać. Ponadto firma udzielała bardzo solidnego wsparcia. Promując swoją markę, promuje też wszystkie lokalne punkty sprzedażowe. 

Zanim rozpoczniesz współpracę tego typu z firmą, dobrze jest wiedzieć, że wówczas wiąże cię ze spółką umowa. Może być ona zawierana na czas określony lub nieokreślony. To oznacza, że w tym okresie jako przedsiębiorca musisz stosować się do nakreślonych przez markę zasad i działać w oparciu o to, co znajduje się w treści umowy. Pewną kwotę musisz zainwestować na początku, ponadto w trakcie również czasem konieczne są opłaty dla franczyzodawcy. Tym niemniej inwestycja taka szybko się zwraca, ponieważ sprzedaż w tego typu obiektach handlowych jest naprawdę wysoka. Bez wątpienia jest więc to dobry pomysł na prosperujący biznes.

Co zyskuje franczyzobiorca na współpracy z siecią handlową SFD?

Jak podkreśla sama marka na swojej stronie internetowej, każdy partner otrzymuje spory zasób możliwości i pomocy, w tym m.in.:

  • popularność, wizerunek i siłę marki – firma jest liderem w branży jeśli chodzi o e-commerce;
  • wsparcie w wyborze oraz w odpowiednim zorganizowaniu lokalu i prowadzeniu punktu;
  • gotowy koncept i przetestowany model biznesowy, dzięki któremu przedsiębiorca nie musi zaczynać od zera;
  • asortyment wysokiej jakości produktów w dobrych cenach;
  • branding sklepu;
  • wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną;
  • regularne szkolenia z zakresu sprzedaży oraz kompetencji branżowych;
  • dobrze opracowaną promocję i marketing, zwłaszcza internetowy.

SFD – franczyza i wymagania jakie stawia marka

Spółka od swoich partnerów wymaga w szczególności prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Ponadto istotne jest zaangażowanie, odpowiednia, przedsiębiorcza postawa i chęć do pracy. Franczyzobiorca powinien charakteryzować się komunikatywnością, umiejętnością pracy z klientem i z pracownikami. Czego jeszcze oczekuje firma? Między innymi wkładu finansowego, który potrzebny jest na początku prowadzenia działalności, a także wiedzy dotyczącej dietetyki i suplementacji czy szeroko pojętego zdrowia.

Jednocześnie franczyzodawca oferuje w zamian pełne, fachowe wsparcie, dobrze sprawdzony sposób prowadzenia biznesu oraz równe, partnerskie stosunki pomiędzy obiema stronami. 

Jak dołączyć do franczyzy tej firmy?

Na stronie internetowej sklepu znajdziesz odpowiedni formularz, za pomocą którego możesz wyrazić chęć współpracy. Należy tu podać podstawowe dane osobowe, czyli imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail oraz miejscowość. Oprócz tego do zgłoszenia można dodać wiadomość. Następnie wystarczy czekać na telefon w tej sprawie.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts