Własny biznes w dzisiejszych czasach wymaga przede wszystkim sporego poświęcenia ze strony franczyzobiorcy, ale także wsparcia marketingowego i produktowego ze strony franczyzodawcy. Masz idealny lokal na kawiarnię? Jeśli jego lokalizacja będzie atrakcyjna dla franczyzodawcy oraz inwestycja według analiz przyniesie potencjalne zyski – otwarcie kawiarni w ramach konceptu franczyzowego będzie idealnym rozwiązaniem. Kawiarnie – franczyza to często wyszukiwana fraza w sieci, która dotyczy opłacalności otwarcia lokalu gastronomicznego w Polsce.
Kawiarnie – franczyza. Dlaczego warto?
Jest wiele powodów, dla jakich warto zdecydować się na biznes franczyzowy w postaci kawiarni. Współpraca ze znaną siecią kawiarni na terenie Polski ma zapewniać przede wszystkim stał przychód oraz napływ klientów. Franczyzodawca zobowiązany jest w tym przypadku do szkolenia nowej kadry franczyzobiorców i pracowników, a także pomocy w ramach otwierania własnej kawiarni na zasadzie franczyzy. Model biznesowy zakładający franczyzowe prowadzenie kawiarni to nic innego, jak współpraca partnerska. Dzięki temu przedsiębiorca przejmuje know-how firmy źródłowej, pełen jej marketing, a także receptury. Jest wiele powodów, dla jakich warto zdecydować się, otworzyć własną kawiarnię – nawet w formie franczyzy. Oto one:
- dostęp do wiedzy i technologii firmy, czyli franczyzodawcy,
- pełne prawo do korzystania ze znanego znaku firmowego,
- dostęp do pełnego wyposażenia kawiarni w sprzęt i akcesoria,
- możliwość wypracowania pokaźnego wynagrodzenia,
- brak konieczności samodzielnego projektowania wystroju wnętrza oraz materiałów marketingowych.
Ogólnie rzecz biorąc, jako właściciel kawiarni w ramach franczyzy możesz zyskać naprawdę wiele. Pełne wsparcie prawne i marketingowe to nie wszystko, na co może liczyć każda kawiarnia franczyzowa.
Czy kawiarnie – franczyza to dobry pomysł?
Jeśli ju decydujesz się na biznes kawiarniany, koniecznie uwzględnij to, iż umowa franczyzy najczęściej obejmuje opłatę wstępną, która może wynosić nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Pamiętaj też, że kawiarnia franczyzowa wbrew pozorom nie jest wyłącznie Twoja, gdyż ma dla zasady działać według założeń firmy – matki. Otwierając swoją kawiarnię, warto jednak wiedzieć, co daje franczyza i jakie zaplecze marketingowe i produktowe oferuje swoim franczyzobiorcom. W tym przypadku franczyzodawca zapewnia pełen ogólnopolski marketing, pomoc w prowadzeniu lokalu oraz gotowe rozwiązania w postaci np. receptury na ciasta i kawę. Jako franczyzobiorca musisz poznać szczegóły współpracy z konkretną siecią kawiarni franczyzowych, a także być aktywnym w mediach społecznościowych. Kawiarnie – franczyza to doskonały pomysł, aby nie inwestować w drogie działania marketingowe i móc pokryć koszty projektów i aranżacji lokalu gastronomicznego.