Grene franczyza – na czym polega biznes w tej sieci sklepów rolniczo-technicznych?

Patrycja Wroniarczyk
Otworzenie działalności jest nie lada wyzwaniem, ale kwestię tę upraszcza franchising. Świetnym pomysłem jest otworzenie sklepu techniczno-rolniczego. Jeżeli chodzi o Grene franczyza jest popularnym rozwiązaniem. Sprawdź, o co w tym chodzi.
grene franczyza

Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej zawsze warto rozważyć wszystkie za i przeciw, a także poznać zasady współpracy. W Grene franczyza może być naprawdę opłacalna, jeżeli wie się, na czym polega franchising i na co należy zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy.

Czym jest sieć Grene?

Jest to duńska marka, która weszła do Polski w 1996 roku. Prowadzi ona sieć sklepów techniczno-rolniczych. Aktualnie firma posiada już ponad 170 obiektów handlowych. Właścicielem marki jest holenderski lider dystrybucji akcesoriów i części zamiennych związanych z rolnictwem – spółka Kramp.

Co można znaleźć w asortymencie Grene? Między innymi części do maszyn rolniczych i ciągników, artykuły konieczne przy produkcji zwierzęcej, produkty z dziedziny transmisji mocy i hydrauliki siłowej i wiele innych. Oprócz tego w sklepach można znaleźć również artykuły ogrodnicze, obuwie i odzież roboczą, wyposażenie warsztatu czy narzędzia. Jak więc widać, oferta jest dość szeroka.

Czym cechuje się marka? Czy warto wybrać ją do współpracy?

Sieć sklepów:

  • ma 26 lat doświadczenia w branży;
  • jest największą i najbardziej popularną siecią rolniczo-technicznych sklepów w całej Polsce;
  • posiada wysokiej jakości, wyselekcjonowany asortyment;
  • jest rozpoznawalna na rynku.

Jeżeli chcesz postawić na własny biznes, w Grene franczyza będzie optymalnym rozwiązaniem. Dlaczego? Przede wszystkim wykorzystuje ona najbardziej innowacyjne rozwiązania informatyczne i daje możliwość automatycznego towarowania. Dzięki temu zapas jest zawsze optymalizowany. Ponadto korzysta się tu ze scan-to-mobile oraz z faktur w formie elektronicznej, co zdecydowanie usprawnia zamówienia. Tym, co jeszcze wpływa na proces zamawiania są szybkie dostawy aż 700 tysięcy pozycji asortymentowych, które czekają w magazynach Kramp.

Franczyzobiorca może też liczyć na doskonałe warunki handlowe, konkurencyjne w stosunku do innych firm. Poza tym otrzymuje on korzystne warunki zakupu od dostawców zewnętrznych, ponieważ firma dba o negocjacje najlepszych cen. W ramach współpracy partner dostaje też wsparcie operacyjne ze strony regionalnego Doradcy Biznesowego. Wsparcie to dotyczy zarządzania ofertą, budowania docierania do nowych i stałych klientów, zarządzania personelem, kontroli stanu magazynowego i poziomu marży oraz monitoringu działań konkurencji.   

Czy prowadzenie sklepu rolniczego się opłaca?

Pozornie może wydawać się, że nie jest to opłacalna branża. W końcu rolników w Polsce ubywa, coraz mniej osób uprawia ziemię czy hoduje zwierzęta. W rzeczywistości jednak jest inaczej. Takie sklepy wciąż są popularne wśród specjalistów w dziedzinie rolnictwa. Poza tym asortyment wcale nie jest tak wąski, jak mogłoby się wydawać. Przez lata wiele się w tej kwestii zmieniło. W tego typu obiektach handlowych znaleźć można też produkty przydatne w codziennym życiu np. takie do ogrodu.

Jeśli natomiast chodzi o sam sklep Grene to bez wątpienia jest to rozpoznawalna, silna marka. Dzięki temu możesz mieć pewność, że nawiązując z nią współpracę, Twoja działalność będzie stabilna i będzie przynosić zyski. Firma zapewni Ci nie tylko know-how, ale też regularne szkolenia i wsparcie. W związku z tym wszystkim ta współpraca cechuje się dużym bezpieczeństwem. 

Jak wygląda konkurencja na rynku sprzedaży artykułów techniczno-rolniczych?

Olbrzymim plusem działalności w tym obszarze jest fakt, że staje się on niszą. Jak zostało wcześniej wspomniane, popyt na niektóre artykuły rolnicze już jakiś czas temu spadł i obecnie korzystają z nich głównie fachowcy. W związku z tym zmniejszyła się też podaż – wiele firm zrezygnowało z takiej działalności. To spowodowało, że tak doświadczone marki jak Grene wiodą prym w sprzedaży. W związku z tym nawiązanie współpracy z tą firmą gwarantuje wejście w dobrze prosperujące środowisko. 

Jakie są koszty współpracy z Grene?

Koszty takiej współpracy franczyzowej mogą różnić się od wielkości lokalu, ale generalnie jest to około 400 tysięcy złotych. Należy pamiętać, że nie otwiera się w tym przypadku małych sklepików, a raczej markety, szczególnie że asortyment nie należy do drobnych. Najbardziej optymalna będzie powierzchnia od 300 do 400 metrów kwadratowych. Początkowa inwestycja będzie związana z wyposażeniem obiektu w regały, lady, elementy wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz system komputerowy i oprogramowanie.

Kolejną kwestią jest tak zwana oplata licencyjna, która w sieci Grene wynosi 20 tysięcy złotych netto. Z czego wynika ten koszt? Jest to w pewnym sensie cena za korzystanie z know-how firmy oraz za działalność pod szyldem marki. 

Grene – franczyza. Zasady współpracy

Marka ta nie stawia wygórowanych wymagań. Najistotniejsze jest to, aby potencjalny franczyzobiorca miał własną działalność gospodarczą, a także posiadał odpowiednie środki finansowe konieczne dla dostosowanie obiektu do rodzaju działalności prowadzonej w sklepie.

Dodatkowym atutem jest znajomość branży rolniczej, motywacja do działania i chęć rozwoju. Wiedza o rolnictwie nie jest oczywiście konieczna, tym niemniej bywa naprawdę pomocna. Poza tym do współpracy mogą przystąpić też przedsiębiorcy, którzy prowadzą już np. sprzedaż nawozów, pasz, środków ochrony roślin czy maszyn. Z franczyzą Grene poszerzą oni swoją ofertę, co korzystnie wpłynie na zarobki. 

Oczywiście tym, co jest istotne przy współpracy franczyzowej jest lojalność franczyzobiorcy wobec franczyzodawcy. Oznacza to, że przedsiębiorca musi działać na zasadach ustalonych przez markę, które ustalone są w ramach umowy. W zamian otrzymuje on kompleksowe wsparcie od firmy, która oddaje mu swój szyld. Do wsparcia tego należy m.in. plan marketingowy marki, stała reklama, atrakcyjne promocje, ale także ta początkowa pomoc w postaci przeprowadzenia szkoleń, zapewnienia oprogramowania czy dostosowania lokalu pod względem wyglądu. Dzięki temu partner nie musi martwić się szeroko pojętym marketingiem i może od razu liczyć na klientów ze względu na działanie pod znaną marką, która cieszy się zaufaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts