Piekarnie Cukiernie Putka – franczyza, sklep patronacki. Zasady współpracy

Patrycja Wroniarczyk
Jednym z największych dostawców pieczywa i wyrobów cukierniczych w stolicy jest firma Putka. Franczyza (w klasycznej formie) z siecią piekarni i cukierni nie wchodzi w grę. Marka preferuje współpracę ze sklepami patronackimi. Przekonaj się, czy to pomysł na biznes dla ciebie!
putka franczyza

Spółka posiada 3 zakłady produkcyjne, które zaopatrują 153 piekarnie firmowe i 36 placówek patronackich w woj. mazowieckim i łódzkim. Dostarcza też chleby, bułki, ciasta oraz inne wypieki i produkty spożywcze do wielu zewnętrznych sklepów. Część swoich lokali prowadzi wspólnie z Zakładem Mięsnym Wierzejki. Co oferują tym, którzy szukają pomysłów na otwarcie własnego biznesu? W przypadku firmy Putka „franczyza” zapewnia partnerom wyposażenie punktu sprzedaży (np. regały), szkolenia personelu, obrandowanie lokalu i szeroki asortyment wysokiej jakości produktów. Własna piekarnia musi też spełniać określone standardy dot. obsługi klientów czy traktowania pracowników.

Sklepy firmowe i patronackie Putka. Franczyza rozwija biznes w Warszawie, Łodzi i okolicach

Jak dotąd nie przedstawiła planów dalszej ekspansji w Polsce. To oznacza, że osoby spoza tych regionów mogą mieć poważne problemy z otworzeniem oficjalnego sklepu patronackiego. Firma Putka nie upublicznia szczegółowych warunków, jakie trzeba spełnić, by skutecznie starać się o dołączenie do sieci piekarni – aktualnych informacji o kosztach i innych wymaganiach udziela dział handlowy. Zadzwoń pod numer 605 450 451 lub napisz na adres [email protected], by dowiedzieć się więcej.

Niewiele więcej o otwarciu punktu sprzedaży pisze partner piekarni i cukierni. ZM Wierzejki zapewnia wsparcie finansowe przy wyposażaniu i dostosowaniu lokalu, udostępnienia materiały reklamowe z logotypami, pomaga w sprawach organizacyjnych na początku franczyzy i przy koordynacji sprzedaży w późniejszych etapach funkcjonowania sklepu patronackiego. Inną formą współpracy będzie wynajem miejsca na stoisko w sklepie spożywczym o powierzchni przynajmniej 200 m². Wpuszczenie firmy do swojego lokalu użytkowego oznacza stały przychód w wysokości 3000 zł miesięcznie.

Współpraca z piekarniami Putka – chleb i inne artykuły, standardy pracy, szkolenia, reklama sklepu

Asortyment piekarni patronackich („franczyzobiorców”) jest niezwykle rozbudowany. W ofercie znajduje się 70 typów pieczywa (chlebów, bułek, bułeczek) i 80 rodzajów wyrobów ciastkarsko-cukierniczych. To m.in. bułki słodkie, ciasta, ciastka drożdżówki, torty, pączki… w tym wypieki na specjalne zamówienie. Piekarnie Putka sprzedają także 20 produktów bezglutenowych. Firma przygotowuje również przekąski i dania gotowe, sprzedawane z myślą o spożyciu w pracy lub szkole:

  • jogurty z dodatkami;
  • kanapki;
  • sałatki;
  • pizze.

Każdego dnia piekarnie Putka wypiekają ponad 55 ton pieczywa. Franczyza – a raczej wejście do sieci, korzystanie z doświadczeń i know-how oraz przystosowanie wszystkich pomieszczeń – to wg różnych danych wydatek na poziomie 40–120 tysięcy złotych. Opłaty licencyjne to 3–12 tys. zł netto. Piekarnie Cukiernie Putka mają rozwijać lokale ze strefą kawiarnianą, gdzie konsumenci mogą swobodnie jeść i rozmawiać. Takie lokalne punkty powstają w związku z tym, jak zmienia się sposób spożywania pieczywa i ciast wśród Polaków na przestrzeni ostatnich lat. To może być ciekawa alternatywa dla potencjalnych franczyzobiorców.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Related Posts