Sinsay – franczyza jako pomysł na biznes. Czy marka LPP oferuje uruchomienie własnego biznesu franczyzowego?

Patrycja Wroniarczyk
Prowadzenie sklepu odzieżowego wydaje się świetnym sposobem na dobrze rokujący interes. Warto jednak rozważyć działalność franczyzową, ponieważ franczyzodawca zapewnia olbrzymie wsparcie! Sprawdź, czy w Sinsay franczyza jest w ogóle możliwa.
sinsay franczyza

Jeżeli chodzi o sklepy odzieżowe typu Cropp, House, Reserved czy Sinsay franczyza nie jest niestety dostępnym rozwiązaniem. Powód jest bardzo prosty – marka nie oferuje na razie współpracy tego typu. Czy to się zmieni? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w dalszej części artykułu.

Czym jest działalność franczyzowa? Zobacz, czy warto

Ten rodzaj działalności jest coraz popularniejszym modelem biznesowym, szczególnie w przypadku handlu detalicznego. Nic dziwnego, w końcu daje to wrażenie większego bezpieczeństwa i przede wszystkim większych szans na sukces aniżeli otwieranie własnej firmy i zaczynanie zupełnie od zera.

Z roku na rok popularność tego modelu biznesowego w Polsce rośnie, a w 2020 roku funkcjonowało aż ponad 1300 takich sieci, a liczba franczyzobiorców przekroczyła 80 tysięcy. Nie powinno dziwić też, że w większości dominują tu polskie firmy, które stanowią co najmniej 85% wszystkich takich sieci.

Z czego wynika ten trend w prowadzeniu działalności?

Popularność tej formy biznesu wiąże się z dużym bezpieczeństwem wynikającym ze wsparcia udzielanego przez franczyzodawcę. Chodzi to m.in. o wsparcie marketingowe, stałą promocję marki i użyczenie szyldu, który znany jest klientom. Ponadto franczyzodawca może udzielić pomocy w wyborze lokalu czy znalezieniu pracowników. Stale zapewnione są też dostawy towaru.

Oczywiście nie oznacza to, że franczyzobiorca nie ponosi żadnych kosztów. Na początku konieczne jest zainwestowanie sporych środków. Koszty produktów również są po stronie przedsiębiorcy. To jednak nie wszystkie opłaty. Poza tym warto pamiętać, że franczyzodawcę z franczyzobiorcą wiąże z reguły kilkuletnia umowa (lub taka na czas nieokreślony), w której zaznaczone są między innymi opłaty wynikające z korzystania z przywilejów ze strony firmy. 

Jakie są koszty tej działalności?

Tak naprawdę najwięcej zależy to od firmy, z którą będziemy współpracować oraz od tego, jakiego rodzaju będzie to działalność – handlowa czy usługowa. Istotne są też kwestie wielkości lokalu, przychodów czy po prostu zakresu działania. Jeśli chcesz poznać pełne koszty, musisz zapytać o kilka kategorii opłat przed podpisaniem umowy i dokładnie poznać ofertę.

Pierwszą kwestią są koszty wstępne, czyli te, które płaci się jeszcze przed rozpoczęciem współpracy. Może to być np. wkład własny. Innym aspektem są koszty inwestycyjne, a więc te związane z zakupem/wynajem lokalu, jego wyposażeniem, zakupem towaru, zdobycia uprawnień, licencji itp. Oprócz tego istnieją koszty prowizyjne, które ponosi się w trakcie działalności na rzecz firmy. Dochodzą do tego wpłaty na wspólny fundusz marketingowy, które również zależne są od firmy i trudno je jednoznacznie określić, zwłaszcza że mogą się one stale zmieniać, stąd też należy uprzednio zapytać o nie franczyzodawcy. 

Sinsay franczyza – czy jest taka opcja?

Jeśli chodzi o Sinsay franczyza niestety wciąż nie jest dostępna. Spółka LPP, w skład której wchodzą między innymi takie sklepy, jak Cropp, House, Reserved, istnieje na rynku od wielu lat, posiada mnóstwo sklepów w galeriach handlowych, jednak wciąż nie zdecydowała się na taki model współpracy. Wydaje się to być dość dziwne, zwłaszcza że tego typu opcja jest dość opłacalna dla firmy i może przynosić spore zyski. Z czego więc wynika taki stan rzeczy?

Jak zasygnalizowało kiedyś biuro prasowe marki, nie planuje ona rozpoczęcia takiej współpracy, ponieważ głównym celem firmy jest skupienie się na własnych salonach. W ten sposób chce ona poznać i odpowiedzieć na preferencje klientów. Chodzi więc o jak największą kontrolę nad każdym sklepem oraz o interakcję z klientem.

Co ciekawe, marka ma za sobą już doświadczenie ze współpracą tego rodzaju, ale… w krajach Bliskiego Wschodu. Taka decyzja firmy wynikała między innymi z ograniczonego dostępu do jak najlepszych lokalizacji lub też z niekorzystnych regulacji prawnych w tamtych państwach. 

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts