Sklep ten stał się bardzo popularnym marketem z ofertą trunków nisko i wysokoprocentowych. Jest to nisza na rynku, zważając na to, że większość takich sklepów nie należy do żadnej sieci. Oprócz alkoholu klienci mogą kupić tu także inne, w pewnym sensie uzupełniające produkty, w tym przekąski, napoje czy papierosy. Jeśli chcesz otworzyć własny biznes, ale martwisz się o to, czy podołasz z promocją, współpraca ze wspomnianą grupą będzie doskonałym rozwiązaniem. W sklepach Duży Ben franczyza jest bowiem chętnie wybieraną formą współpracy. Dowiedz się, na czym to polega i jakie zalety wynikają z takiej działalności.
Czym jest Duży Ben?
Jest to sklep z trunkami różnego rodzaju – od niskoprocentowych typu piwo czy wino do tych wysokoprocentowych, w tym wódki, whiskey, rumu itp. W zasadzie każdy klient znajdzie tu coś dla siebie. Warto podkreślić przy tym, że asortyment opiera się zarówno na tańszych trunkach, jak i na tych z wyższych półek. W związku z tym klienci odwiedzają sklep także w przypadku, gdy potrzebują napojów wyskokowych na prezent.
Co ważne, marka oferuje fachowe doradzanie w wyborze trunków. Poza tym stawia też na wiele promocji, a nawet na zachęcenie klienta do zakupu poprzez spróbowanie wina przed podjęciem decyzji. W sklepie tym można również kupić piwo z nalewaka.
Duży Ben – franczyza. Od czego się zaczęło?
Sieć ta zdecydowała się na model współpracy w takim wydaniu w 2018 roku, w związku z czym ma już w tym kilka lat doświadczenia, a przy tym zdążyła otworzyć sporo lokali. Sieć Eurocash jest partnerem handlu niezależnego i stwarza przedsiębiorcom, właścicielom sklepów detalicznych wiele możliwości rozwoju przodowania w sprzedaży.
Koncept ten był niezwykle przemyślany, co poskutkowało wzrostem sprzedaży – jest ona o połowę wyższa niż w innych sklepach monopolowych. Jest to szczególnie widoczne w przypadku napojów typu whisky czy wino. Dzięki wzrostowi popularności marki prezes grupy, Luis Amaral w 2018 roku stwierdził, że warto rozszerzyć sieć. Było to niedługo po otwarciu pierwszego sklepy Duży Ben, bo powstał on w 2016 roku w Poznaniu.
Współpraca z grupą możliwa jest dla przedsiębiorców, którzy posiadają sklepy typowo monopolowe oraz dla tych, którzy prowadzą ogólnospożywcze sklepy i mają licencję na sprzedaż alkoholu.
Jakie wsparcie otrzymają franczyzobiorcy od firmy?
Jeśli interesuje cię współpraca z siecią Duży Ben, franczyza będzie idealnym rozwiązaniem, które pozwoli ci rozwinąć swój biznes. Jest to bowiem znacznie łatwiejsze aniżeli otworzenie własnej firmy od zera. Franczyzodawca udzieli ci bowiem dużego wsparcia. Po pierwsze, daje ona nie tylko szyld oraz wizualizację wewnętrzną i zewnętrzną. Firma zapewni też m.in. wyposażenie sklepu w najpotrzebniejsze rzeczy, system kasowy oraz pierwsze zatowarowanie z naprawdę korzystnymi warunkami.
Na co jeszcze możesz liczyć jako przedsiębiorca? Między innymi na szeroko pojęte wsparcie marketingowe. Chodzi tu między innymi o regularne promocje, a także programy lojalnościowe.
Dodatkowo franczyzobiorca otrzyma innowacyjne narzędzia, które pozwolą prowadzić i kontrolować biznes. Dochodzi do tego operacyjne wsparcie ze strony opiekuna danego sklepu.
Ponadto należy pamiętać, że grupa Eurocash posiada olbrzymie, ponad 20-letnie doświadczenie na rynku, w tym obejmujące działalność franczyzową. W związku z tym przedsiębiorca może oprzeć się na wiedzy o działaniu, czyli tzw. know-how. Zbudowane jest też zaufanie klientów, stąd też można liczyć na natychmiastowy ruch w sklepie.
Gdzie warto otworzyć sklep Duży Ben?
Sklepy monopolowe są popularne tak naprawdę wszędzie, niezależnie od wielkości miasta. Równie dobrze funkcjonują one w małych miejscowościach. Nie da się jednak ukryć, że największą popularnością sieć marketów Duży Ben cieszy się w dużych miastach. Z czego to wynika? Częściowo zapewne z oferowanego asortymentu. W dużych miastach klienci chętniej sięgają po wyższej jakości trunki, które są jednocześnie droższe. Oczywiście w sklepach tych dostępne są także znane marki trunków w dobrych cenach, aczkolwiek sprzedaż musi w pewnym stopniu opierać się na większych transakcjach.
Już kilkadziesiąt sklepów tej marki zostało otwartych w samym województwie mazowieckim, a duża ich część znajduje się w Warszawie. Co roku przybywa lokali tej marki we wszystkich miastach Polski. Największy rozwój widoczny jest jednak w Łodzi, Wrocławiu, na Śląsku i w Poznaniu, ale doganiają je Warszawa i Szczecin. Nie oznacza to jednak, że te sklepy warto otwierać jedynie tam – w końcu w miastach, gdzie Duzy Ben jest mniej popularny, jest po prostu mniejsza konkurencja, co może być sporą zaletą.
Na czym polega działalność w ramach sieci marketów alkoholowych Duży Ben?
W zasadzie reguły prowadzenia takiej działalności z tą marką są takie same, jak w przypadku innych marek. Oznacza to, że franczyzobiorca posługuje się szyldem firmy, a przy tym stosuje się do jej wytycznych. Oczywiście jednocześnie ma kontrolę nad biznesem niemalże samodzielnie. Wsparcie marki jest tu wartością dodaną.
Firma oferuje przedsiębiorcom zostanie agentem i zarządzanie marketem. Osoba, która zdecyduje się na ten rodzaj współpracy, zarabia na własny rachunek, zarządza kadrą i posiada dużą niezależność.
Dodatkowo możliwe są wolne niedziele oraz święta, a sklep otwiera się o godzinie 10:00. Mogłoby się wydawać, że w związku z krótszym czasem pracy zyski są mniejsze, ale jest zupełnie inaczej! Sklep ten przynosi bowiem większe zarobki godzinowe aniżeli inne markety.
Franczyzobiorcy otrzymują też fachową wiedzę dzięki zapewnianym przez firmę darmowym szkoleniom. To czyni prowadzenie biznesu bardziej profesjonalnym i znacznie łatwiejszym, a przedsiębiorca może stale się rozwijać.
Plusy współpracy z grupą Eurocash
Ta sieć handlowa rozwija się bardzo szybko, co wynika z rosnącego zainteresowania i zaufania klientów. Chętnie robią tu oni zakupy, a przy tym przystępują do programów lojalnościowych, w tym programy Ekipa Dużego Bena. Miesięcznie przystępuje do niego ponad 10 tysięcy klientów, co jest naprawdę imponującym wynikiem.
Sama grupa, o której mowa, prowadzi działalność tego typu na szeroką skalę także w ramach innych sklepów. Możesz więc liczyć na jej cenne wsparcie i stale rosnącą popularność. Dzięki temu jako przedsiębiorca nie musisz obawiać się, że będzie to nietrafiona inwestycja. Klienci będą znajdować się w zasadzie sami.