Sushi – franczyza jako pomysł na biznes. Czy warto otworzyć lokal franczyzowy z japońską kuchnią?

Patrycja Wroniarczyk
Kuchnia azjatycka na dobre zagościła w Polsce, a przedsiębiorcy szukają różnych metod współpracy. Jeśli chodzi o sushi franczyza może być najbardziej opłacalna. Sprawdź, dlaczego warto rozpocząć taką działalność i gdzie możesz próbować.
sushi franczyza

Chcąc rozpocząć własną działalność we współpracy z bardziej znaną firmą, masz spory wybór. Istnieje sporo sieci, które prowadzą tego typu współpracę, z czego każda może zaoferować korzystne warunki. Warto wcześniej zorientować się, na czym miałoby to wszystko polegać i jakie wymogi są stawiane ewentualnym partnerom. Na szczęście w przypadku większości sieci sushi franczyza ma dość jasno określone warunki. Poza tym istotne jest to, że Polacy pokochali takie jedzenie, w związku z czym można liczyć na sporą popularność już na samym początku.

Czy warto rozpocząć franczyzę sushi?

Eksperci jednoznacznie twierdzą, że zainteresowanie japońską kuchnią stale rośnie, a Polska nie wyłamuje się z tego trendu. Nic więc dziwnego, że lokali gastronomicznych serwujących jedzenie z tego rejonu przybywa. Rośnie popyt, a za tym idzie wzrost podaży. Od jakiegoś czasu przestano kojarzyć to jedzenie z czymś niecodziennym, drogim i niedostępnym. Teraz każdy ma okazję spróbować tych smaków, niezależnie od tego, jak daleko ma do najbliższego miasta. Poza tym przecież można też korzystać z zamówień w dostawie.

Nie ma więc wątpliwości, że restauracja z taką kuchnią to dobra inwestycja. Co jednak z samą współpracą franczyzową? Tu również można powiedzieć, że nie ma sensu zastanawiać się długo nad decyzją. Dlaczego? Ta forma współpracy jest bowiem bardzo korzystna dla obu stron umowy, szczególnie w przypadku gastronomii. Przedsiębiorca, który dołącza do sieci, niewiele ryzykuje. Lokal jest bowiem przygotowany pod każdym względem – marka jest wypromowana, firma pomaga w wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej, organizuje szkolenia dla właścicieli i pracowników, doradza.

Tym, co może wstrzymywać ewentualnego franczyzobiorcę przed podjęciem decyzji są koszty. W przypadku gastronomii są one większe niż w handlu czy np. w punktach obsługi paczek. Konieczne jest bowiem wynajęcie bądź zakup lokalu, jego aranżacja, wyposażenie itp. Również wkład początkowy może wydawać się szokujący. Tym niemniej wszelkie koszty prawdopodobnie bardzo szybko się zwrócą, stąd też nie ulega wątpliwości, że w przypadku lokalu sushi franczyza jest opłacalną opcją.

Jaką restaurację sushi można otworzyć we współpracy franczyzowej?

Istnieje wiele sieci, które oferują taką współpracę, a ich liczba z roku na rok wzrasta. Serwują one jedzenie na miejscu lub zatrudniają dostawców, którzy dostarczają zamówienia prosto pod drzwi klientów. Wśród nich można znaleźć na przykład:

  • Sushi World – funkcjonuje na rynku od kilku lat, a w roku 2020 została nagrodzona w dziedzinie „Najlepsza Restauracja Sushi w Polsce”;
  • Royal Sushi – przede wszystkim znaleźć ją można w Warszawie. Można w jej ramach otworzyć restaurację lub tak zwany lokal streetowy;
  • KOKU Sushi – pierwsza restauracja pod tym szyldem powstała w Białymstoku, w 2011 roku, w związku z czym firma ma spore doświadczenie w działalności na polskim rynku;
  • Sushi Planet – szyld tej popularnej marki pojawił się w Polsce po raz pierwszy w 2019 roku i działa głównie w postaci wysp w galeriach handlowych;
  • Nova Sushi – można ją znaleźć w szczególności w Warszawie. Działa w Polsce od 2008 roku, a główną jej zaletą jest najniższy koszt współpracy franczyzowej na rynku;
  • Yoko Sushi – działa na rynku od ponad 20 lat, więc doświadczenie jest naprawdę imponujące;
  • Sushi Kushi – jest to jedna z najbardziej znanych sieci oferująca współpracę franchisingową w dwóch modelach: Express oraz Premium.

Gdzie najlepiej otworzyć lokal z japońską kuchnią? Jaką lokalizację wybrać na biznes?

Tak jak w przypadku każdego obiektu gastronomicznego, lokalizacja ma ogromny wpływ na to, czy działalność rzeczywiście będzie przynosić zyski. Najczęściej na kuchnię z tego rejonu świata stawia się w dużych miastach i aglomeracjach. Obecnie jednak nie ma powodów ku temu, by unikać mniejszych miast. Sushi nie jest już kojarzone z jedzeniem nazbyt luksusowym i „dziwnym”. Wręcz przeciwnie, tak naprawdę wszędzie znajdą się osoby, które lubią czasem zejść z takim miejscu. W związku z tym można spokojnie postawić na niewielkie miasta.

Istotne jest jednak to, by w pobliżu restauracji mieszkało lub przewijało się sporo osób. Jeśli zaś w danym mieście powstanie pierwsza raka restauracja w promieniu kilkunastu czy kilkudziesięciu kilometrów to jest to spora zaleta. Dlaczego? Ponieważ dzięki temu do lokalu będzie przyjeżdżać sporo osób z okolicy, w związku z czym można liczyć na stały ruch. W związku z tym franczyzobiorcą może zostać w zasadzie każdy.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts