Zara franczyza w pigułce:
- Pierwszy sklep Zary został otwarty w 1975 roku w Hiszpanii.
- Pod szyldem Zary działa około 2000 sklepów na całym świecie.
- Zara to marka stawiająca na tzw. modę błyskawiczną.
- Początkowa opłata franczyzowa Zara wynosi ok. 30 tysięcy dolarów.
Zara – co musisz wiedzieć o tej marce?
Zanim przystąpisz do franczyzy Zara, zapoznaj się z najważniejszymi informacjami na temat tej firmy. Zara to jeden z największych sprzedawców odzieży na świecie, będący częścią grupy Inditex.
Zara – historia lidera w branży modowej
Pierwszy sklep pod szyldem Zara został otwarty przez Rosalię Metę i Amancio Ortegę w 1975 roku w hiszpańskiej Galicji. Szybko okazało się, że eleganckie kolekcje w przystępnej cenie cieszą się sporym zainteresowaniem. Efekt? Już w 1987 roku Zara rozpoczęła działalność w Portugalii, a później w innych krajach europejskich. Od 1999 roku salony Zara możesz zobaczyć w polskich miastach. Dziś sieć obejmuje około 2000 salonów w 83 krajach na całym świecie. Chcesz dołączyć do grona tych, którzy zarabiają na modzie pod znanym szyldem?
Franczyza Zara – jakimi produktami handlują salony tej marki?
Franczyza Zara to propozycja dla tych, którzy chętnie śledzą modowe trendy. Firma ta postawiła na eleganckie ubrania dobrej jakości, jednak sprzedaje je w dość przystępnej cenie. W butikach działających w dużych galeriach handlowych dostępne są modne kolekcje ubrań dla kobiet, mężczyzn i dzieci. W sklepach Zara czekają też buty, torebki oraz elegancka biżuteria.
Zara – franczyza i jej zasady
Zara franczyza to szansa dla obu stron. Dzięki franczyzobiorcom sieć może się rozwijać, z kolei przedsiębiorcy mogą sprzedawać ubrania pod znanym szyldem. Jeśli chcesz do nich dołączyć, musisz spełnić kilka warunków – głównie finansowych.
Ile musisz zainwestować? Wszystko zależy od tego, w jakim miejscu masz zamiar prowadzić działalność. Musisz jednak przygotować się na takie wydatki, jak:
- początkowa opłata franczyzowa (ok. 30 tysięcy dolarów)
- koszty związane z wyposażeniem lokalu (ok. 50 tysięcy dolarów).
Oprócz tego czekają cię opłaty reklamowe i tantiemy (od 5 do 10% rocznych przychodów). W zamian możesz działać pod sprawdzonym szyldem, korzystać z wypracowanego modelu pracy i zasobów logistycznych. Franczyza w Zara to jednocześnie dostęp do wartościowych szkoleń, które ułatwiają prowadzenie biznesu i zwiększają szanse na sukces.
Czy franczyza Zara to szansa na sukces?
Zara to pierwsza marka odzieżowa, która postawiła na tzw. modę błyskawiczną. Co to oznacza? Szybko zmieniające się kolekcje, pogoń za nowymi trendami i liczne wyprzedaże. Taka strategia marketingowa przyciąga miłośników mody – szczególnie tych młodych. Przekłada się to na wysokie obroty i pozwala marce utrzymać wysoką pozycję w branży odzieżowej. Franczyza Zara, mimo wysokich opłat wstępnych, jest zatem szansą na osiągnięcie sporych zysków.