Carrefour Express franczyza- czy warto inwestować w sklep franczyzowy? Na czym polega współpraca z siecią Carrefour Polska?

Patrycja Wroniarczyk
Sieć Carrefour Polska to jeden z liderów na rynku polskim i zagranicznym. Posiada już blisko 1000 sklepów, w tym hipermarketów i sklepów typu Express. W przypadku Carrefour Express franczyza jest bardzo popularnym rozwiązaniem. Zobacz, na czym to polega.
carrefour express franczyza

Jeśli zastanawiasz się nad działalnością w ramach tego modelu współpracy, do wyboru masz mnóstwo różnego rodzaju firm, z którymi możesz współpracować. Jeżeli chodzi o Carrefour Express franczyza to tak naprawdę większość sklepów tej sieci, które działają w Polsce. Jest to dobry pomysł na biznes zarówno w większych, jak i mniejszych miejscowościach. Co warto o nim wiedzieć? Sprawdź!

Carrefour Express – franczyza a własny biznes. Jakie rodzaje sklepów może otworzyć franczyzobiorca?

Sieć sklepów spożywczych Carrefour bazuje na franczyzie w przypadku marketów oraz małych lokali. Jeżeli chodzi o te drugie, wyróżniamy tu: Convenience oraz Minimarket.

Pierwszy wariant to najprostsze i najpopularniejsze rozwiązanie. Sklep ma nie więcej niż 250 metrów kwadratowych i musi być w lokalizacji o dużym natężeniu ruchu. W związku z tym ten wariant najodpowiedniejszy będzie dla dużych miast oraz dla stacji paliw. Często są to po prostu sklepy osiedlowe, które cieszą się lojalnością stałych klientów.

Komu opłaca się franczyza sklepu Convenience?

Szczególnie opłacalne wydają się być sklepy na stacjach paliw. W końcu w ciągu całego dnia przewija się tam mnóstwo osób, a w przypadku miejsca działającego przez całą dobę, możliwe jest wygenerowanie naprawdę imponującego zysku. Poza tym taka oferta jest zdecydowanie bardziej atrakcyjna dla klienta stacji benzynowej aniżeli standardowa oferta w takich miejscach. Zaletą są ceny, jakość produktów oraz szeroki asortyment.

Carrefour Minimarket

Minimarket jest po prostu… małym marketem. Potrzebna jest tutaj powierzchnia od 100 do 500 metrów kwadratowych. Jak wskazuje marka Carrefour, sklep ten jest odpowiedni zarówno dla terenów miejskich, jak i wiejskich, więc lokalizacja nie ma większego znaczenia. Wewnątrz najczęściej znajdują się specjalne stoiska z wędlinami i mięsem, a także szeroka oferta świeżych produktów.

Pozostałe warianty franczyzy sieci Carrefour

Poza wariantem Express Carrefour oferuje też franczyzę innych formatach m.in. w: supermarketach oraz Globi. Ten pierwszy wymaga lokalu o powierzchni od 400 do 1500 metrów kwadratowych, więc jest to znacznie większa inwestycja aniżeli wcześniej wymienione. Jest on przeznaczony dla sklepów o powierzchni minimum 50 metrów kwadratowych. W Globi kładzie się nacisk przede wszystkim na sprzedaż asortymentu przemysłowego i alkoholowego. 

Franczyza Carrefour Convenience a Minimarket – co otrzymasz od sieci jako franczyzobiorca? Oferta franczyzowa

Osoba decydująca się na ten model współpracy z dużą firmą w ramach sieci punktów handlowych czy usługowych, otrzymuje pewne profity. Dzięki temu ten rodzaj działalności jest po prostu opłacalny i może stale się rozwijać. Pomiędzy wariantami sklepów Express są pewne różnice pod względem tego, co oferuje franczyzodawca, choć są one nieznaczne.

Carrefour Express franczyza sklepu Convenience

Wsparcie dla franczyzobiorcy, czyli właściciela franczyzowego punktu handlowego Carrefour Convenience jest kompleksowe. Przede wszystkim ma on zapewnione 100% wyposażenia sklepu. Ponadto dostaje on sprzęt informatyczny i profesjonalny system, a także sprawną logistykę. Carrefour daje też wizualizację wewnętrzną i zewnętrzną (czyli między innymi logo), pomoc dla ekipy oraz katalogi i plakaty przeznaczone na otwarcie. W związku z tym masz zapewniony tak naprawdę cały koncept.

Czego jeszcze możesz się spodziewać jako potencjalny właściciel franczyzy Carrefour Express?

Między innymi dobrze zorganizowanego wsparcia marketingowego, które już na starcie zapewni Ci klientów. Oprócz tego zyskujesz dostęp do asortymentu i produktów marki własnej Carrefour. Jeżeli natomiast chodzi o minimarket, tutaj również otrzymasz wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną oraz sprzęt i system IT. Możesz korzystać również z pakietu szkoleń, doradztwa regionalnego opiekuna i logistyki. Zasadniczą różnicą jest jednak otrzymywanie tylko części wyposażenia sklepu, a nie – tak jak w pierwszym wariancie – 100%. W obu przypadkach masz jednak to, co najważniejsze: know-how, czyli praktyczną wiedzę o działaniu sieci.

Dlaczego warto współpracować z Carrefour w ramach sieci?

Przede wszystkim z uwagi na to, że podjęcie się działalności tego typu jest logistycznie łatwiejsze niż zakładanie własnego biznesu od podstaw. Nie musisz martwić się tu wizualizacją, biznesplanem, czy marketingiem. Marka jest bowiem dobrze znana w Polsce, a całą ogólnopolską promocję zapewnia tak naprawdę sama firma. Rozpoznawalność jest kluczem do generowania oczekiwanych zysków, szczególnie jeśli połączy się to z odpowiednią lokalizacją. Możesz liczyć na więcej klientów i wysoką sprzedaż. Współpracując z Carrefour, otrzymujesz zarówno początkowe, jak i późniejsze wsparcie w działalności. Opiera się ono między innymi na wymienionych wyżej kwestiach, zależnych od tego, który z wariantów sklepu wybierzesz. 

Carrefour Express franczyza – jakie wymagania musisz spełnić jako franczyzobiorca, by otworzyć nowy sklep?

Podstawowym wymogiem jest oczywiście posiadanie lokalu, którego powierzchnia mieści się w przedziale 100–500 metrów kwadratowych dla wariantu minimarket. Z kolei w Convenience powierzchnia ta musi być nie większa niż 200 metrów kwadratowych, z tym że lokal musi znajdować się w centrum miasta. Warto zaznaczyć, że sklep taki możesz posiadać na własność bądź po prostu go wynajmować. Poza tym musisz pamiętać, że prowadzenie sklepu franczyzowego wymaga lojalności wobec firmy. W związku z tym musisz dostosować biznes do obowiązujących zasad marki, zaś wygląd sklepów do oficjalnej wizualizacji. Umowę franczyzową trzeba podpisać zwykle na kilka lat, co też warto mieć na uwadze.

Czy trzeba posiadać doświadczenie, by dołączyć do tej sieci handlowej?

Jak zapewnia jeden z dyrektorów ds. funkcjonowania sklepów w wariancie Express, doświadczenie nie jest konieczne. Marka zapewnia szereg szkoleń i kompleksowe wsparcie, więc nie musisz obawiać się, że nie podołasz temu zadaniu. Otwarcie małego sklepu dzięki oferowanej pomocy nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Nie musisz też prowadzić własnego sklepu – korporacja pomoże ci go otworzyć.

Carrefour Express franczyza – w jaki sposób dołączyć do franczyzy w ramach sklepów tej sieci?

Tak naprawdę jest to bardzo proste zadanie i nie wymaga nawet wychodzenia z domu. Wystarczy wejść na stronę internetową serwisu korporacyjnego sklepu, a następnie znaleźć zakładkę „Franczyza”. Na końcu widnieje formularz kontaktowy, w którym należy wypełnić podstawowe dane osobowe, w tym: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, miejscowość i województwo, a także zaznaczyć, czy posiadasz własny sklep. Pamiętaj, że jeśli go nie posiadasz, marka może pomóc ci go otworzyć.

Carrefour Express – franczyza tego sklepu jest dobrym rozwiązaniem dla osób chcących sprawdzić się w branży. Nawiązanie współpracy z tą znaną siecią sklepów zapewni franczyzobiorcy wiele korzyści, w tym pomoc marketingową i dostęp do szkoleń z zakresu przedsiębiorczości.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts