Groszek – franczyza. Czy warto otwierać sklep spożywczy z tą siecią? Jakie są zasady współpracy franczyzowej?

Patrycja Wroniarczyk
Sieć, jaką jest Groszek franczyzę oferuje już od kilku lat. Współpraca ta szybko się rozwija, a przedsiębiorcy chętnie się na nią decydują. Zobacz, na co możesz liczyć i w jaki sposób dołączyć do tej działalności.
groszek franczyza

Nie da się ukryć, że prowadzenie działalności pod szyldem znanej marki bywa bardzo kusząca. Świadczy o tym stale rosnąca liczba partnerów takich firm. Jeśli chodzi o Groszek franczyza funkcjonuje już od wielu lat, a sama marka ma w tym spore doświadczenie. Stawia ona na sprawdzone rozwiązania, w których nie brakuje innowacyjności. Co może zyskać potencjalny partner, jakie wymagania są konieczne, aby można było rozpocząć współpracę i jakie zasady rządzą tego typu rozwiązaniami?

Podstawowe informacje o markecie spożywczym

Market ten stanowi ogólnopolską sieć franczyzową, która może poszczycić się ponad 20-letnim doświadczeniem. W całej Polsce powstało już niespełna dwa tysiące takich obiektów, które różnią się przede wszystkim pod względem powierzchni. Mimo zróżnicowania wielkości wszystkie z nich mają identyczne standardy i te same zasady działania.

Pierwsze sklepy pod tym szyldem powstały w Polsce w 2000 roku. Firma działa na zasadzie handlu detalicznego, a za nawiązywane z franczyzobiorcami współprace otrzymywała nagrody, w tym statuetkę Hermesa.

Warto dodać też, że Groszek podlega pod Eurocash, który jest operatorem wielu sieci, zrzeszających blisko 17 tysięcy sklepów. Grupa ta sprawuje pieczę m.in. nad takimi markerami jak Delikatesy Centrum, ABC, Euro Sklep, Lewiatan czy też Gama.

Groszek – franczyza. Co oferuje marka?

Sieć ta jest otwarta na nawiązywanie nowych współprac, do czego zachęca między innymi poprzez liczne korzystne rozwiązania dla partnerów. Przede wszystkim marka oferuje:

  • przejrzyste i opłacalne warunki współpracy;
  • atrakcyjny system wynagradzania;
  • wsparcie ze strony doświadczonych doradców klienta;
  • wizualizacja wewnętrzna i zewnętrzna lokalu;
  • optymalizacja powierzchni sprzedaży;
  • atrakcyjne ceny oraz marże;
  • wysoka jakość produktów oferowanych w markecie;
  • duże wsparcie sprzedaży poprzez materiały marketingowe i promocje, gazetki promocyjne, kampanie związane z otwarciem nowej placówki, programy lojalnościowe wszystko to przyciąga klientów i tym samym pozytywnie wpływa na sprzedaż;
  • specjalistyczne szkolenia dla partnerów oraz warsztaty dla pracowników;
  • innowacyjne rozwiązania logistyczne, systemy zamówień.

Jakie wymagania sieć stawia franczyzobiorcy?

Najważniejszym wymogiem jest posiadanie sklepu bądź lokalu, który można przeznaczyć na ten cel. Obiekt taki musi mieć minimum 80 metrów kwadratowych powierzchni. Konieczne jest również posiadanie kapitału początkowego. Poza tym sieć poszukuje osób przedsiębiorczych, otwartych na rozwój oraz zorientowanych na długoterminową współpracę.

Co zapewnia ze swojej strony sieć Groszek?

Tym, na co może liczyć franczyzobiorca jest przede wszystkim projekt wewnętrznej aranżacji lokalu, a także plan i optymalizacja powierzchni sprzedażowej oraz stoisk. Jako partner zyskasz również możliwość skorzystania z usług dostawców urządzeń i wyposażenia sklepowego. Zoptymalizujesz koszty początkowe i stałe dzięki dostępowi do preferencyjnych warunków zakupu wyposażenia i wszelkich usług związanych z działaniem sklepu, w tym tych dotyczących usług GSM, energii elektrycznej czy ubezpieczeń.

Kolejną rzeczą, którą zapewnia sieć Groszek jest skuteczny pakiet narzędzi marketingowych. Zalicza się do nich między innymi gazetki promocyjne, regularne i zmienne kampanie reklamowe wypuszczane w środkach masowego przekazu, konkursy, loterie czy indywidualne programy lojalnościowe. Firma oferuje też systematyczne szkolenia dla personelu i właścicieli oraz opiekę ze strony doradców klienta.

Nowe sklepy grupy Eurocash otrzymują od razu dostęp do tak zwanej Innowacyjnej Platformy Handlu, czyli IPH. Dzięki temu zyskujesz możliwość łatwej obsługi transakcji sprzedażowych, dostosowywanie promocji do potrzeb klientów, a także wprowadzanie w życie tych promocje. Dodatkowo w ramach tego można zarządzać dokumentacją, asortymentem oraz analizą danych. 

Rebranding Groszka

Jakiś czas temu, bo końcem 2020 roku rozpoczął się proces rebrandingu marki. Powstające, a także istniejące sklepy uzyskały nowe logotypy, inną aranżację wnętrza, witryny i kasetony. Zawsze przy rebrandingu istotne jest, aby miał on miejsce we wszystkich placówkach. Oczywiście zmiana logotypów czy odcieni kolorów bywa ryzykowna, ponieważ klienci przez pewien czas mogą być zdezorientowani, czy aby na pewno jest to ten sam sklep.

Na czym polega współpraca z Groszkiem?

Najistotniejsze jest to to, że sieć przyjmuje model miękkiej franczyzy. Co to oznacza? Przede wszystkim, że każdy z partnerów ma naprawdę duży wpływ na to, jak kształtuje się biznes całej firmy. Realny wpływ przejawia się między innymi w istnieniu Rady Franczyzobiorców, wybieranej raz na trzy lata poprzez głosowanie. Każdy z członków może się do niej zgłosić. Rada ma za zadanie opiniować projekty i tematy, a także wyznacza pespektywy razem z centralą.

Ponadto franczyzobiorcy mogą stale korzystać z marketingowego wsparcia, szkoleń, wsparcia operacyjnego i IT, a także – co bardzo ważne – z systemu dostaw świeżych produktów aż przez sześć dni w tygodniu. 

W jaki sposób można nawiązać współpracę z Groszkiem?

Pierwszą opcją jest umówienie się na bezpośrednie spotkanie z przedstawicielem, który opowie o perspektywach rozwoju, możliwych zyskach, a także o ogólnych zasadach współpracy i obowiązkach partnera. Warto dowiedzieć się, jakie są koszty wejścia, czyli po prostu wstępne opłaty za przystąpienie do systemu. Drugą kwestią, o którą należy zapytać są stałe opłaty licencyjne.

Marka indywidualnie dostosowuje tak zwane pakiety startowe, w co wchodzą m.in. standardowe banery, szkolenia sprzedażowe, dostęp do systemów CRP czy szkolenia produktowe dla całej załogi.

Cały proces dołączania do współpracy rozpoczyna się od inwentaryzacji obiektu i pracy nad kosztorysem. Sprawdza się wszelkie dane techniczne, sam lokal oraz jego otoczenie. Następnym krokiem jest projektowanie oraz aranżacja, a także podpisuje się wstępną umowę. Sam przedsiębiorca otrzymuje później cały projekt, przy czym on również może zaangażować się w tworzenie przestrzeni.

Co robi się później? Podpisuje umowę franczyzową. Po tym można przejść do wyposażania sklepu i szkolenia pracowników. W tym czasie instaluje się cały system IT. Później następuje zatowarowywanie, montuje się reklamy i pozostaje tylko hucznie otworzyć sklep. 

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts