Epaka – franczyza jako pomysł na biznes. Załóż własny punkt kurierski i zobacz, co możesz zyskać dzięki tej firmie.

Patrycja Wroniarczyk
Epaka.pl to firma, która zapewnia skoordynowane usługi w całej Polsce oraz poza granicami kraju. Jej celem jest rozszerzanie dostępu do usług kurierskich. W ramach tej firmy możesz dołączyć do sieci franczyzowej. Sprawdź, czy w epaka franczyza to dobry pomysł.
epaka franczyza

Prowadzenie franczyzy to coraz popularniejszy sposób na biznes. Wiele sieci oferuje tego typu rozwiązania, stąd wybór jest szeroki i czasem trudno jest zdecydować, co jest najlepszą opcją. Jedną z nich jest epaka.pl, która zapewnia klientom nadawanie oraz odbieranie przesyłek. W ramach epaka franczyza polega na otworzeniu własnego lokalu, a następnie zarabianiu na wysyłce paczek, listów itp. przez klientów, którzy są obsługiwani przez dany punkt. Zanim zdecydujesz się na wejście w tę współpracę, dowiedz się, od czego musisz zacząć, by nic Cię nie zaskoczyło i by decyzja była w pełni świadoma.

Epaka – franczyza. Czym jest dla franczyzobiorcy i dlaczego warto prowadzić biznes w tej branży?

Firma ta współpracuje z kilkunastoma innymi firmami rozwożącymi, które działają na rynku polskim i zagranicznym. Ponadto stale i szybko się rozwija, na co wpływa między innymi współpraca ze znaną platformą zakupową Allegro. Dzięki temu rośnie też zaufanie klientów do marki, co może odczuć na sobie właściciel każdego punktu, bo klienci chętnie wybierają znane lokale. W związku z tym już na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że jest to opłacalny sposób na działalność, ponieważ firma ma zbudowany i utrwalony własny wizerunek.

Franczyzobiorca zyskuje od firmy przede wszystkim “know-how”, czyli wiedzę o działaniu, ponieważ wszystkim zależy na wspólnym rozwoju – obu stronom się to opłaca. Jest to robione poprzez rożnego rodzaju konferencje i cyklicznie odbywające się szkolenia orgaznizowane przez firmę. Regularność szkoleń jest o tyle istotna, że rynek stale, bardzo dynamicznie się zmienia, w związku z czym franczyzobiorcy muszą aktualizować swoją wiedzę w zakresie sprzedaży oraz szeroko pojętego marketingu, by z tego rynku nie wypaść i móc generować zyski. 

Warto podkreślić, że epaka.pl od lat jest liderem. Posiada kilkaset punktów w całej Polsce, co oznacza, że jest niemalże wszędzie. Pandemia COVID-19 nie wpłynęła negatywnie na branżę kurierską. Wręcz przeciwnie, sporo zyskała na tej trudnej sytuacji, ponieważ ludzie częściej zaczęli korzystać z tego typu usług, rezygnując między innymi z zakupów stacjonarnych na rzecz dostaw. Ponadto według badań korporacje z tej branży będą jeszcze bardziej zyskiwać na popularności w kolejnych latach.

Dlaczego franczyza punktu obsługi przesyłek to najlepszy pomysł?

Jeżeli interesuje Cię tego typu działalność, powinieneś wiedzieć, że to właśnie punkt dystrybucyjny jest najbardziej opłacalny. Dlaczego? Z prostej przyczyny. Wyposażenie takiego lokalu generuje znacznie mniej kosztów aniżeli wyposażenie na przykład stacji benzynowej czy restauracji. Zarówno stacja, jak i sieciówkowy lokal gastronomiczny to inwestycja co najmniej rzędu setek tysięcy złotych w górę, zaś punkt przesyłek zamyka się tak naprawdę w kilkunastu tysiącach złotych. Co najważniejsze, cała kwota może się zwrócić w zasadzie w ciągu paru miesięcy. 

Z jakimi firmami przewozowymi współpracuje epaka.pl?

Sieć doręcza paczki, listy i palety nie tylko na terenie całej Polski, ale także na całym świecie, w tym przede wszystkim w Europie. W związku z tym współpracuje z imponującą liczbą firm transportowych. Można do nich zaliczyć między innymi:

– DHL;

– InPost;

– DPD;

– GLS;

– Fedex;

– Meest;

– UPS;

– Ambro Logistics;

– Orlen Paczka;

– Poczta Polska i Pocztex;

– Eronstrans.

Kto może prowadzić swój punkt obsługi przesyłek?

Podstawowym wymogiem jest posiadanie lokalu o powierzchni minimum 30 metrów kwadratowych, zlokalizowanego na parterze i posiadającego witrynę oraz parking. Ponadto konieczna jest własna działalność gospodarcza oraz kasa fiskalna. Nie można też zapominać o własnym wkładzie finansowym, który w tym przypadku wynosi 16 tysięcy złotych netto, a 19 900 brutto, przy czym możliwa jest ewentualna negocjacja, jeśli na przykład posiadasz część koniecznego wyposażenia lokalu.

Przed rozpoczęciem działalności właściciel punktu musi odbyć szkolenia teoretyczne i praktyczne w siedzibie firmy.

Każdy, kto chciałby zostać franczyzobiorcą, musi być gotowy na inwestycje i wiedzieć, że jest to nie tylko użyczenie lokalu, ale także normalne prowadzenie biznesu i dbanie o niego.

Jak zacząć biznes franczyzowy w epace?

Nie da się ukryć, że tego rodzaju działalność staje się coraz bardziej popularna, zwłaszcza że w Polsce rozrastają się tak zwane „sieciówki”. Jest to więc dobry sposób na biznes, którego nie musisz zaczynać od podstaw – marka zapewnia Ci „know how” oraz wizerunek, nie musisz więc skupiać się na promocji tak bardzo jak w przypadku zupełnie nowej firmy.

Jeśli chcesz rozpocząć franczyzę, pierwszy krokiem jest wejście na stronę internetową firmy. Wystarczy zostawić tam swoje dane kontaktowe, a odezwie się do Ciebie osoba zajmująca się koordynacją nowych placówek. Ponadto trzeba spełnić wymienione wcześniej warunki lokalowe. Sama firma zapewnia takie rzeczy jak: specjalistyczne, niezbędne oprogramowanie, szkolenia, sprzęt IT, wagę, reklamę w całej Polsce, a także podstawowe wyposażenie, w tym meble.

Jeśli chodzi o epaka franczyza wymaga stosowania jednolitego cennika usług oraz odpowiedniego systemu obsługi firmowych i detalicznych klientów. Wszystko to uzyskasz od franczyzodawcy. 

Kiedy warto się zastanowić, czy punkt kurierski Epaka.pl jest dobrym pomysłem?

O ile sama taka działalność nie należy do zbyt ryzykownych, o tyle nie w każdych warunkach będzie ona generować oczekiwane zyski. Chodzi tu przede wszystkim o lokalizację punktu. Jeśli w pobliżu Twojego lokalu znajdują się już inne punkty tej marki, prawdopodobnie trudno będzie wygenerować warty zachodu zysk. Szansa, że trafisz na inny lokal w pobliżu jest raczej niewielka, bo choć marka ta posiada sporo współpracujących punktów na terenie całej Polski, wciąż sieć nie jest aż tak gęsta. Jest więc jeszcze miejsce na inwestycję. Wystarczy dobry plan marketingowy i chęci do rozwijania działalności.

Pamiętaj też, że decyzję taką należy dobrze przemyśleć. Koszt założenia takiego punktu nie jest wysoki, aczkolwiek i tak dobrze, żeby się zwrócił i przyniósł dodatkowy zarobek. W związku z tym nastaw się na przynajmniej kilkumiesięczna współpracę.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Related Posts