Obecnie w Polsce znajduje się prawie 4 tysiące sklepów sieci Biedronka. Firma jest niezwykle rozpoznawalna – 99% polskich gospodarstw zna markę lub słyszało o obiektach portugalskiej spółki. Biedronka jest liderem na rynku, ponieważ każdego dnia obsługuje ponad 4 miliony klientów. Do tego może pochwalić się bazą lojalnych klientów – na ten moment posiada ponad 7 milionów aktywnych konsumentów korzystających z karty Moja Biedronka. Franczyza sprawia, że teraz i ty możesz otworzyć własny sklep!
Sklepy franczyzowe – czym się wyróżniają?
Najwięcej franczyzobiorców decyduje się na otwarcie swojego sklepu w branży spożywczej. Z tego powodu otwarcie sklepu Biedronka – franczyza to umożliwia – jest bardzo popularnym rozwiązaniem. W Polsce znaleźć można mnóstwo sklepów spożywczych, które działają dzięki franczyzie. Do najpopularniejszych należą:
- sieć Żabka;
- Carrefour;
- Delikatesy Centrum;
- Lewiatan;
- Auchan;
- Stokrotka;
- od niedawna również Biedronka.
Franczyza jako nowoczesny model biznesowy
Model franczyzowy jest coraz popularniejszy w dzisiejszych czasach. To sposób prowadzenia działalności gospodarczej w taki sposób, że dwa niezależne przedsiębiorstwa (franczyzodawca i franczyzobiorca) współpracują ze sobą na wspólny sukces. Połączone są one umową franczyzową, która określa zasady funkcjonowania i przepisy firmy. W zamian przedsiębiorca może prowadzić biznes pod szyldem silnej i znanej marki. Stworzenie mocnej pozycji na rynku spożywczym jest w dzisiejszych czasach praktycznie niemożliwe. Dlatego warto zainteresować się franczyzą Biedronki. Przyniesie ona ogromne korzyści dla obu stron. Właściciel sklepu jest zobowiązany ponosić stałe opłaty miesięczne oraz dysponować wkładem własnym.
Biedronka – franczyza. Jak otworzyć sklep marki Biedronka?
Jeśli chcesz otworzyć własną firmę i prowadzić własną działalność, możesz skorzystać z oferty sklepu Biedronka. Franczyza biznesu w sieci Biedronka jest w miarę bezpiecznym i przyszłościowym pomysłem. Potencjalny właściciel powinien dysponować lokalem własnym lub wynajętym w miejscowości liczącej co najmniej 3-5 tys. mieszkańców. Kolejnym elementem jest dysponowanie finansami na odpowiednim poziomie. Sieć sklepów nie określa dokładnych warunków, ale analizuje każdego kandydata z osobna.
Pierwszy sklep franczyzowy Biedronki – lokal przy ulicy Krotoszyńskiej 41A
Sklep Biedronka w Dobrzycy niedaleko Kalisza była pierwszym lokalem otwartym na podstawie franczyzowej umowy współpracy. Została ona otwarta 22 października 2020 roku. Dzięki franczyzie Biedronka jako sieć chce rozwinąć swoją pozycję i nawiązać bliższą relację z różnymi partnerami biznesowymi. Przedstawiciele firmy mówią wprost: „franczyza stanie się kolejnym ważnym elementem naszej strategii w rozwoju sieci”. Po raz pierwszy poinformowali oni o nowym modelu na targach franczyzy.
Sklepy franczyzowe Biedronki kluczowym elementem strategii spółki Jeronimo Martins
Jak mówi Ewa Micińska, czyli dyrektor ds. rozwoju biznesu w sieci Biedronka: „Sklepy franczyzowe są ważnym elementem naszej strategii rozwoju sieci. […] Biedronka chce mocniej zasygnalizować chęć współpracy z Partnerami Biznesowymi”. Sklepy sieci oferują liczne dodatki i wsparcie. Dzięki współpracy w nowym modelu biznesowym każdy przedsiębiorca może liczyć na w pełni wyposażony sklep, wsparcie w działalności handlowej w zakresie marketingu oraz otrzymujesz autorskie know-how i pakiet szkoleń.
Rozwój sieci Jeronimo Martins Polska – na co mogą liczyć przedsiębiorcy?
Nowe sklepy franczyzowych placówek sieci Biedronka są bardzo nowoczesne i dopasowane do dzisiejszych potrzeb. Największą zaletą dla przedsiębiorcy jest jednak fakt, że dostaje dużą niezależność. Na ten moment franczyza jest uzupełnieniem głównej działalności sieci, ale ze względu na korzystne warunki współpracy dla obu stron. Co ciekawe, sieć Biedronka wyposaży sklep oraz ladę w świeże produkty, pieczywo, nabiał i wędliny, na przykład wysokiej jakości szynki, kiełbasy czy sery. Dodatkowo nowe Biedronki będą posiadać w wybrane produkty z lady tradycyjnej. Do tego przedsiębiorca może kupić dokładnie taką ilość produktu, jakiej sam potrzebuje.
Ile można zarobić, prowadząc Biedronkę?
To, ile zarobisz jako właściciel własnego sklepu, zależy tak naprawdę tylko i wyłącznie od ciebie. Zarobki mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie, po odliczeniu wszystkich kosztów i opłaceniu pracowników. Wiadomo, że sklep otworzyć najlepiej w miejscowości turystycznej lub gęsto zamieszkanej. Nie musisz martwić się kosztami, ponieważ po inwestycji początkowej twoja Biedronka jest wyposażona we wszystko, czego jej trzeba. Jeśli chcesz przystąpić do sieci Biedronka jako właściciel, od niedawna masz taką okazję i zdecydowanie warto z niej skorzystać, ponieważ możesz zbudować relacje, poznać innych ludzi i zarobić dużo pieniędzy.
Historia franczyzy w sieci sklepów Biedronka
Biedronka oficjalnie model franczyzowy prowadzi od 2020 roku. Otwarcie sklepu Biedronka w Dobrzycy było pierwszym takim sklepem w Polsce. Jednak firma już wcześniej próbowała czegoś podobnego. Od 2013 roku spółka Jeronimo Martins Polska testowała model współpracy z zewnętrznymi partnerami biznesowymi. Do 2017 roku powstało ponad 60 tego typu placówek, jednak firma traktuje je jako sklepy agencyjne, a nie franczyzowe. Pierwszym tego typu obiektem był właśnie dobrzycki sklep. W 2021 roku w Różyńcu Biedronka otworzyła drugi oficjalnie franczyzowy sklep.
Wyposażenie sklepu Biedronka
Każdy partner franczyzowy Biedronki powinien dysponować własnym lub wynajętym obiektem z terenem na minimum 46 miejsc parkingowych. Sieć kompleksowo wyposaży sklep oraz ladę tradycyjną. Obiekt będzie posiadać co najmniej 4 kasy. Dyrektor rozwoju biznesu w sieci spółki zapewnia, że partnerzy mogą liczyć na partnerskie stosunki pomiędzy franczyzobiorcą a franczyzodawcą. Do tego Biedronka – franczyza to zapewnia – oferuje pakiet szkoleń i materiałów, dzięki którym prowadzenie biznesu będzie czystą przyjemnością. Jako partner sieci sklepów poznasz ich know-how i na bieżąco będziesz ze wszystkimi nowinkami marketingowymi oraz sprzedażowymi.
Jeśli marzy ci się poprowadzenie własnego biznesu, a nie masz pomysłu na działalność, franczyza Biedronki może okazać się strzałem w dziesiątkę. Rozpoznawalna marka, miliony klientów i rentowność sprawiają, że współpraca ta ma wszystko, czego jej potrzeba.