Prowadzenie własnej działalności gospodarczej jest marzeniem wielu ludzi. Nie każdy jednak ma pomysł na firmę. Tutaj z pomocą przychodzą umowy franczyzowe, które ułatwiają zainteresowanym prowadzenie biznesu, który jest zdecydowanie prostszy, jeśli działasz pod szyldem znanej marki, jak KFC. Franczyza koszt prowadzenia biznesu nieco obniża, zwłaszcza że poniekąd jesteś skazany na sukces!
Czym jest franczyza?
Franczyza jest popularnym modelem biznesowym, który łączy dwie niezależne jednostki umową franczyzową. Franczyzobiorca korzysta z rozpoznawalności i potęgi znanej marki. Wykorzystuje ich materiały marketingowe, know-how, korzysta ze szkoleń i specjalistycznych narzędzi. Często nie musi przejmować się zapatrzeniem lokalu i logistyką, ponieważ wszystkim zajmuje się franczyzodawca. Jednakże właściciel biznesu franczyzowego jest zobowiązany płacić miesięczną prowizję od przychodów lub stałą kwotę określoną w umowie. Dodatkowo musi spełnić szereg wymagań i dysponować wkładem własnym.
Wady i zalety franczyzowego modelu biznesu
Niewątpliwie największą zaletą prowadzenia franczyzy jest zarządzanie biznesem pod szyldem znanej marki. Nie trzeba poświęcać lat na budowanie świadomości wśród konsumentów i klientów. Większość ludzi zna takie sklepy jak Żabka czy Biedronka oraz słyszało o restauracjach typu McDonalds, KFC. Franczyza (koszt jej rozpoczęcia) ma ogromną przewagę nad tradycyjnym prowadzeniem firmy, szczególnie gdy nie ma się pomysłu na biznes. Dodatkowo przedsiębiorca ma dostęp do szkoleń, usług, narzędzi i towarów od swojego franczyzodawcy. Natomiast z drugiej strony musi liczyć się z regularnym płaceniem prowizji oraz dysponowaniem środkami na wkład własny.
Czy KFC oferuje współpracę z franczyzobiorcami?
Jeśli chcesz otworzyć własną restaurację typu fast food, musisz liczyć się z dużą konkurencją. Na szczęście można skorzystać z możliwości franczyzy, która daje szanse na uzyskanie przewagi konkurencyjnej w dziedzinie gastronomii. W celu otwarcia własnego KFC w Polsce musisz jednak dysponować wkładem własnym na poziomie co najmniej 1 miliona dolarów. Z tego powodu niewiele osób decyduje się na tego typu działania. Biznes w branży fast food jest w Polsce bardzo rentowny i prędzej, czy później przyniesie zyski nawet mimo sporej konkurencji. Na rodzimym rynku mamy m.in.: Burger King, McDonald’s czy Taco Bell.
Jak otworzyć własny biznes z KFC? Franczyza, koszt, zyski
W Polsce wyłącznym franczyzobiorcą sieci Kentucky Fried Chicken jest firma AmRest Holdings SE. Z tego powodu w celu otwarcia własnej restauracji należy nawiązać współpracę z tym operatorem. Sieć udziela licencji na prowadzenie takich restauracji i kawiarni jak KFC, Burger King, Starbucks, La Tagliatella, Pizza Hut, Blue Frog oraz KABB. Jeśli dysponujesz odpowiednimi środkami początkowymi, otwarcie własnej restauracji fast food może być dobrym pomysłem.
Ile można zarobić na lokalu gastronomicznym?
Zarobki w branży gastronomicznej są tak naprawdę nieograniczone. Jednakże prowadzenie biznesu tego typu wiąże się z nieuniknionymi kosztami stałymi. Prowadząc przedsiębiorstwo franczyzowe, trzeba uiszczać miesięczną prowizję od przychodów oraz opłatę za przedłużenie licencji. Dodatkowo właściciel musi mieć na uwadze opłatę pracowników, lokalu i sprzętu (choć ten czasem jest finansowany przez franczyzodawcę). W efekcie restauracja może generować olbrzymie przychody, ale jednocześnie spore koszta. Mimo tego dobrze zarządzany biznes w branży fast food powinien generować od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych przychodu netto miesięcznie.
Kentucky Fied Chicken – potęga marketingowa
Rozpoczęcie prowadzenia własnej działalności gospodarczej pod szyldem znanej marki, jaką jest KFC, może być strzałem w dziesiątkę. Jeśli zdecydujesz się na franczyzową umowę z AmRest Holdings, nie będziesz musiał martwić się marketingiem i walką z konkurencją. Sieć restauracji z kurczakami jest znana na całym świecie i jeśli otworzysz ją w twoim mieście, z pewnością będziesz miał grono stałych klientów KFC. Koszt franczyzy nie obejmuje marketingu, reklamy i budowania wizerunku marki wśród konsumentów. W efekcie tobie pozostaje jedynie odpowiednie zarządzanie zespołem i budowanie zgranej ekipy, która będzie sprzedawać słynne kurczaki w panierce.
Dlaczego atrakcyjna lokalizacja jest istotna, by otworzyć lokal?
Odpowiednie miejsce lokalu jest kluczem do sukcesu. Zauważ, że większość największych restauracji znajduje się w centrach miast, w galeriach handlowych, w pobliżu atrakcji turystycznych lub przy autostradach. W tych miejscach można zarobić najwięcej, ponieważ znajduje się tam najwięcej potencjalnych klientów. Pamiętaj o tym, jeśli zdecydujesz się na otwarcie własnej restauracji.
Jeśli dysponujesz odpowiednimi środkami na start, dobrym pomysłem jest otwarcie lokalu typu KFC. Franczyza i koszt prowadzenie biznesu pod szyldem znanej marki będą zdecydowanie korzystniejsze niż budowanie całkowicie nowej firmy od zera. Co więcej, z franczyzy mogą skorzystać wszyscy – wystarczy spróbować! Warto również nawiązać współpracę z zewnętrznymi dostawcami, na przykład Stava, którzy zwiększą twoje przychody!