Pragniesz zmian w swoim życiu? Być może nadszedł czas na założenie własnej działalności gospodarczej w branży gastronomicznej. Rozpoznawalny franczyzodawca pomoże ci wejść sprawnie na rynek. Przyciągniesz w ten sposób uwagę potencjalnych konsumentów. Jako franczyzobiorca zadbaj o odpowiedni wkład własny, lokalizację oraz dobry pomysł na lokal. Firma udostępniająca logo i wizerunek marki pomoże ci, kiedy postawisz pierwsze kroki w branży. Przemyśl swój pomysł na biznes w ramach franczyzy gastronomicznej.
Sprawdź także informacje, o keto śniadaniach
Franczyza gastronomiczna – co to takiego?
Pamiętaj, że każde otwarcie nowej działalności wiąże się z inwestycją środków własnych. Zdecyduj się na skorzystanie z sieci franczyzy. Zaoszczędzisz w ten sposób sporo gotówki. W branży gastronomicznej franczyzodawcą zawsze jest marka o mocnej pozycji rynkowej. Na podstawie umowy franczyzowej logo i inne elementy identyfikacji wizualnej są przekazywane partnerom biznesowym. Dzięki temu ci zaoszczędzają sporo środków na marketing i reklamę nowego lokalu gastronomicznego. Chcesz zostać jednym z nich? Pamiętaj, że franczyzą gastronomiczną może zająć się osoba fizyczna lub spółka będąca podmiotem gospodarczym.
Franczyza gastronomiczna – najciekawsze przykłady z branży
Decydujesz się na otwarcie własnego lokalu gastronomicznego? Weź pod uwagę nie tylko koszt inwestycji. W tym przypadku w dużej mierze liczy się marka. Prowadzenie biznesu typu fast food lub sieci pizzerii nie należy do najłatwiejszych zadań. Najciekawsze przykłady sieci franczyzowej, to:
- pizzeria – w Polsce największą popularnością wśród potencjalnych franczyzobiorców cieszą się marki Da Grasso, Sfinks, Pizza Hut oraz Telepizza;
- fast food – w tym przypadku do działalności franczyzowych zaliczają się Pasibus, McDonalds, KFC oraz Zahir Kebab;
- sushi – jak widzisz, w tym przypadku również występują formy franczyzy gastronomicznej, jak np. Sushi World;
- kawiarnia – So! Coffe oraz CoffeHeaven to tylko jedne z popularnych sieci otworzonych w ramach franczyzy.
- restuaracje z jedzeniem fit i vege – można tam znaleźć obiady, słodkości np. ciasto marchewkowe w wersji fit i wiele innych rzeczy dla osób nie jedzących cukru i przetworów zwierzęcych
Pamiętaj, że biznesem franczyzowym może być praktycznie każda sieć pizzerii, slow food oraz fast food. Bar mleczny, pijalnie mleka, piekarnie i wiele innych miejsc to lokale dostępne w ramach franczyzy gastronomicznej.
Kiedy i dlaczego warto zdecydować się na franczyzę w branży gastronomicznej?
Zastanawiasz się, w jaki sposób otworzyć restaurację na zasadach franczyzy gastronomicznej? W ramach takiej współpracy przejmujesz know-how, logo, wizerunek marki, a nawet wystrój wnętrza lokalu. Zainteresowanie poszczególnymi usługami kształtowane jest przez wiele czynników. Badaj potrzeby rynkowe, a na pewno w dobrym momencie otworzysz lokal należący do popularnej sieci gastronomicznej. Zadbaj o to, aby nowo otwarte miejsce wpisało się w gusta potencjalnych konsumentów. Popularne oferty franczyzy to m.in. mobilne punkty gastronomiczne, wyspy w galeriach handlowych, a także restauracje o różnorodnym menu.
Czy wiesz, że franczyzy gastronomiczną i inną bez problemu pogodzisz ze sobą? Jak to możliwe? Przepisy nie zabraniają prowadzenia kilku działalności gospodarczych jednocześnie. Oznacza to, że bez problemu możesz otworzyć własny biznes gastronomiczny oraz jakikolwiek inny w ramach franczyzy. Świetnym przykładem jest połączenie pizzerii i sklepu z punktem odbioru przesyłek kurierskich, np. Żabka. W ten sposób wypracujesz jeszcze większe zyski. Pamiętaj jednak, że dwie franczyzy jednocześnie to także większe koszty miesięczne. Zastanów się dwa razy, zanim podejmiesz decyzję o uruchomieniu dwóch biznesów w jednym czasie.
Franczyza gastronomiczna – czy warto otworzyć własną restaurację lub kawiarnię?
Franczyza gastronomiczna już od dłuższego czasu jest świetną opcją na dodatkowy zarobek lub całkowitą zmianę sposobu zarabiania pieniędzy. Pamiętaj, że kluczowy jest biznesplan. Dla mniejszego ryzyka zdecyduj się na działalność w ramach franczyzy. W takiej sytuacji zawsze otrzymasz pomoc ze strony większego partnera biznesowego. Duże marki cenią sobie swoich franczyzobiorców. Dzięki temu rozpoznawalność marki na rynku wzrasta, a przychody firmy głównej rosną. Jeśli nie masz innej alternatywy, zdecyduj się na restaurację lub inny lokal gastronomiczny.
Prowadzenie biznesu w branży gastronomicznej w ramach franczyzy ma wiele zalet. Oprócz rzetelnej pomocy franczyzodawcy zyskasz też wsparcie w działaniach marketingowych. Dodatkowo zaoszczędzisz sporo gotówki. Otwarcie nowego lokalu pod istniejącą już marką to spore oszczędności. Pamiętaj, że na sukces składa się wiele czynników. Dla restauracji kluczowa jest też lokalizacja. Otwieraj punkty franczyzowe możliwie najbliżej centrum miast. Zagwarantujesz sobie w ten sposób pewny sukces i stabilną przyszłość.
Nie zwlekaj zbyt długo. Zapoznaj się ze szczegółami współpracy w zakresie franczyzy gastronomicznej. Stać cię na pierwsze opłaty w ramach umowy? Masz dość determinacji do działania? Podejmij pierwszy krok. Otwórz nową restaurację na zasadach franczyzy i zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze.